خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی داراب گفت: رزمایش هوشمند سازی کشاورزی و اعزام کلینیک‌های دامپزشکی، به مناطق محروم شهرستان، به مناسبت هفته بسیج آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۹۶۲۹۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سلیمان صفری مسئول بسیج مهندسین کشاورزی داراب گفت: در بخش بسیج جامعه کشاورزی با طرح اعتلای همگام با کشاورزی قریب به سه سال است که با تشکیل کارگروه‌های علمی سازی کشاورزی در روستاها و بخش ها و بازدیدهای میدانی بیش از 50 نفر از کارشناسان و مربیان بسیجی، با تحصیلات کارشناسی کشاورزی به بالا که آموزش دیده و تجهیز شده به سامانه هوشمند سازی جهت ثبت و ارسال مشخصات و مختصات اراضی زراعی و باغی و همچنین اطلاعات محصولی و نیز ثبت نام از بهره برداران بخش کشاورزی و شناسایی محدودیت ها، بعنوان یک رده موفق در سطح کشور و استان پیشتاز و در برخی برنامه های کشوری بعنوان پایلوت، مشغول به فعالیت جهادی است.

به گفته وی، از چند ماه قبل برنامه تشکیل کلینیک‌های دامپزشکی و دامپروری آغاز شده و گروه‌های جهادی مربوطه برای کمک به دامداران ابلاغ شد که در این طرح، سهمیه شهرستان ما دو کلینیک است.

رزمایش هوشمند سازی کشاورزی و اعزام کلینیک‌های دامپزشکی آغاز شد

صفری گفت: طی این رزمایش قریب به 10هزار راس دام مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت که در روز اول، معاینه ۳۱۰۰ راس دام عشایر چهارچشمه و دوبند آبرود شور، توزیع رایگان سم فلومترین پوران جهت مبارزه با انگلهای خارجی برای ۶هزار راس دام از فعالیت های انجام شده در این رزمایش انجام شد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی داراب تصریح کرد: آموزش چهره به چهره با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی جهت پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک انسان و دام، نمونه گیری و خونگیری جهت پایش بیماری ها، اکتشاف بیماری های نوپدید و بازپدید صورت گرفته، و اعزام کلینیک پایشگر ان صنایع تولیدی، به مناسبت هفته بسیج در شهرک صنعتی شهرستان داراب اجرا خواهد شد.

رزمایش هوشمند سازی کشاورزی و اعزام کلینیک‌های دامپزشکی آغاز شد

وی ادامه داد: راه اندازی کلینیک عارضه یابی جهت کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط جهت توسعه و ایجاد تغییرات لازم برای بهبود و افزایش توان رقابت پذیری در بازار، افزایش بهره وری، کاهش مصرف انرژی و نوسازی و تجدید ساختار صنایع از دیگر برنامه های این قشر در هفته بسیج خواهد بود.

 به گفته صفری، در این کلینیک، مشاورین مجرب و ذی صلاح با بازدید میدانی از واحدهای بهره بردار راکد و نیمه فعال از طریق تکمیل پرسشنامه، مصاحبه و مطالعه مستندات جمع آوری شده، مسائل و مشکلات این واحدها را بررسی و راهکارهای اجرایی و تخصصی آنرا ارائه می کنند و مسایل در کارگروه فرعی و اصلی طرح رونق تولید مطرح می گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها