حجت اله محمدی مدیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته بسیج پیام تبریکی صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۹۶۴۶۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات.حجت اله محمدی مدیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته بسیج پیام تبریکی صادر کرد، در متن این پیام آمده است:

به نام خدا

بسیج یک افتخار و یک ارزش است.

 

هفته بسیج در حقیقت فرصت و بهانه‌ای برای زنده نگه داشتن ارزش‌ها و روح بسیجی در آحاد ملت است، همان طور که امام و پیشوای راحل عظیم الشأن ما فرمودند، من هم آرزو می‌کنم و از خدا می‌خواهم که با بسیجیان محشور باشم.

بسیج، مدرسه است؛ مدرسه‌ای که معلم و محصل و درسش همگی ایثار است و جهاد و خدمت. هفته بسیج، بزرگ‌داشت جان‌فشانى‌هایى است که براى سربلندى این سرزمین صورت گرفته است.

با بهره‌گیری از سخنان امام خمینی (رحمه‌الله) درباره بسیج، می‌توان ویژگی‌های بسیج را چنین برشمرد: شهادت‌طلبی، پرهیزکاری، جهاد، اخلاص، خدمت در راه خدا، ظلم ستیزی، ایثار، فداکاری، عمل به تکلیف، ولایت مداری، بردباری، پرهیز از تحجر گرایی، و نیز انس با دعا، نیایش و قرآن کریم.

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در توصیف بسیج می‌فرماید: «بسیج، یعنی همین پایگاه‌های مقاومت و همین نیرو‌های جوان و پرشور. همین جوانانی که نماز و عبادتشان، پدران و مادران پیر را به شگفتی و تعجب وادار می‌کند. بسیج یعنی متن مردم، مردمی که می‌توان امید دفاع از انقلاب را از آن‌ها داشت».

بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت‌هاى مسلمان رشد کرده است. هوشمندى حضرت امام خمینى رحمت الله علیه و عدالت‌خواهى میلیون‌ها انسان با ایمان، تنها، تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود.

در هر مجموعه منظم و هدفمند، افزون بر پیشرفت اجزا، هماهنگى و هم‌گرایى میان آنان نیز ضرورى است تا خواسته‌هاى مجموعه تحقق یابد. فراگیر شدن تفکر بسیجى که همان اخلاص، ایمان به هدف، بالندگى و رشدآفرینى است، در ذهن همه افراد جامعه، حرکتى هم‌سو را به دنبال دارد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی، هفته بسیج این شجره طیبه و یادگار امام راحل عظیم الشان (ره) رابه محضر فرماندهی معظم کل قوا، آحاد مردم بویژه ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا و فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی تبریک عرض نموده و از خداوند منان سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خواستارم.

 

حجت اله محمدی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات

ارسال نظرات