خبرهای داغ:
احمدجعفری معاون اجتماعی سپاه قم گفت:این معاونت در محور‌های امر به معروف و نهی از منکر، پیشگیری از اعتیاد و طلاق، رفع فقر و محرومیت زدایی و محله محوری در رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقداماتی را انجام داده است.
کد خبر: ۹۲۹۶۷۳۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

 مجید احمد جعفری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم به مناسبت هفته بسیج به تشریح برنامه‌های یک سال گذشته این معاونت پرداخت.

معاون اجتماعی سپاه قم اظهار داشت: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های محوری سپاه است که این موضوع به معاونت اجتماعی محول شده است.

وی با اشاره به فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند:هر روز که دیرتر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود کنیم سبب بیماری و ویرانی می‌شود افزود:وظایف معاونت اجتماعی سپاه در ۴ عرصه برنامه ریزی شده که یکی از آن عرصه‌ها امر به معروف ونهی از منکر است.

جعفری بیان کرد: قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر ثارالله بیش از ۱ سال است که راه اندازی شده و بسیجیان و ضابطان بسیج پس از آموزش در این قرارگاه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد عوامل امر به معروف و نهی از منکر به صورت مستمر در برخی از میادین و خیابان‌های پرتردد شهر با برنامه‌های ابتکاری مانند رفتار مهربانانه و برپایی میزمهربانی، افرادی که در حوزه عفاف و حجاب رفتار‌های هنجارشکنانه بروز میدهند را با اهدا هدیه‌های فرهنگی تبیین میکنند و طلاب خواهر نیز به عنوان مشاور اعتقادی در کنار گروه‌های تذکرلسانی قرار گرفته که موثر بوده است.

جعفری تصریح کرد: رفع شبهات در حوزه عفاف و حجاب بر عهده طلاب بسیجی است، در حوزه امر به معروف و نهی از منکر افرادی که قصد اظهار به بدحجابی و بدپوششی دارند در جای خود با آن‌ها به صورت سنجیده برخورد می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه قم ادامه داد:موضوع پیشگیری از اعتیاد و طلاق و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در کنار موضوع نشست‌های پیشگیری اولیه ازدیگر موضوعاتی است که در دستور کار این معاونت است.

وی ادامه داد: پایگاه تخصصی بصائر در قم راه اندازی شده و طلاب بسیجی و جهادی در زمینه پیشگیری و درمان معتادین و رفع مشکلات خانواده معتادین در این پایگاه فعالیت میکنند.

جعفری افزود:با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر و برخی از دستگاه‌ها و نهاد‌های استانی موفق شدیم در اردوگاه آیت الله بهاالدینی سپاه مرکز کرامت را راه اندازی کنیم که ظرفیت آن ۴۰۰ نفر است و در حال حاضر ۸۴ معتاد متجاهر در این مرکز نهگداری کرده وکار‌های درمانی و امور فرهنگی و اعتقادی آن‌ها با کمک پایگاه بصائر انجام می‌شود و روزانه ۸ طلبه در این مرکز حضور دارند که در کنار موضوعات درمان و مشاوره موضوع اشتغال آن‌ها مورد نظر است.

وی تصریح کرد:روزانه ۴۴ نفر از معتادان متجاهر مشغول فغالیت هستند که برخی در زمینه تولید ماسک، فنر زنی و ساخت موزاییک، بنایی، باغبانی و نیاز‌های آن مرکز مشغول کار و اشتغال هستند و در کنار موضوع درمان ونگهداری بحث حمایت از خانواده این افراد مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون اجتماعی سپاه قم تاکید کرد:ماموریت دیگر در معاونت اجتماعی پیشگیری از طلاق است و مرکز مشاوره تحکیم خانواده و سبک زندگی قم راه اندازی شده تا با کمک وبهره گیری از طلاب مجرب و متخصص در زمینه مشاوره و خانواده فعالیت کند.

وی با اشاره به موضوع فرزند آوری و تحکیم خانواده گفت: در دوره مقدماتی برای طلاب خواهر آموزش در نظر گرفته شد تا در محله‌ای که سکونت دارند در مساجد و پایگاه بسیج بتوانند به خانواده‌ها کمک کرده و مشکلات موجود رفع شود.


معاون اجتماعی سپاه قم گفت: رفع فقر و محرومیت زدایی با محوریت محله در معاونت اجتماعی دنبال می‌شود و از سال گذشته ۱۵ محله مورد شناسایی قرار گرفت و از بسیجیان فعال و دلسوز به عنوان مدیر محله انتخاب شد تا موضوعات و مشکلات محله‌ها را شناسایی کنند و با کمک‌های مومنانه بر حل مشکلات مناطق محروم اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: از مهمترین موضوعاتی که در معاونت اجتماعی پیگیری می‌شود محله محوری و توانمند کردن مدیران محلات است که در شهر قم ۱۱۲ محله داریم و در حوزه‌های مختلف از این ظرفیت به خوبی استفاده شد.

وی در پایان گفت:هم افزایی دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات جامعه باید همواره مورد توجه باشد و نباید به گونه‌ای باشد که دستگاه‌ها فقط مطالبات خود را مورد توجه قرار دهند و مقام معظم رهبری فرمودندکه همه باید دست در دست یکدیگر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در محله‌ها را برطرف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها