کمک مومنانه یک حرکت جهادی است که در راستای اجرای فرمایشات رهبری معظم شکل گرفته است و در این رابطه همت مردم هم بسیار اثرات خوبی داشته است ...
کد خبر: ۹۲۹۶۷۳۸
|
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

عبدالمجید شیخی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: کمک مومنانه یک حرکت جهادی است که در راستای اجرای فرمایشات رهبری معظم شکل گرفته است و در این رابطه همت مردم هم بسیار اثرات خوبی داشته است در ایام کرونا شیوه کمک مومنانه اقدام ارزنده ای است و آرامش اجتماعی و اقتصادی را در بین اقشار ضعیف داشته است و با جدیت هم از سوی مسوولان بسیج پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه بسیج اقدامات خوبی را در کمک مومنانه داشته است افزود: محوریت کمک مومنانه توسط بسیج بوده است و بسیجیان در قالب های تشکلی و غیر تشکلی به این مهم پرداخته اند و این کمک مومنانه مانعی برای بهانه جویی بسیاری از تحلیلگران اقتصادی را فراهم کرد .
وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه برخی کمک نقدی را عامل تورم درر این شرایط می دانند این درحالی است که برداشت تورمی غلط بوده و کمک به شکل ارایه کالاهای اساسی خوراکی بوده است در حقیقت می توان گفت کمک مومنانه تیری است که در وسط هدف اصابت شده است و در صدد است تا نیازهای اساسی اقشار ضعیف را برطرف کند و نه کالاهای نیمه ضروری یا تجملاتی.
این اقتصاددان خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ کالاها رسیدگی به تامین کالاهای اساسی مردم ضرورتی اجتناب ناپذیر است و باید سبد مصرفی مردم را رشد و گسترش داد امیدوارم این ویروس منحوس از جامعه ریشه کن شده و اقداماتی موثر همچون کمک مومنانه تداوم یابد.

ارسال نظرات