خبرهای داغ:
معاون سیاسی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع)
سروان شریفی گفت: بسیح در طول چهار دهه از حیات پربرکت خود با راهبرد مقاومت فعال، هر ناممکنی را ممکن کرده که شاید برخی از آنان در محاسبات عقلانی نگنجد.
کد خبر: ۹۲۹۷۱۶۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

سروان افتخار شریفی معاون سیاسی سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن عرض تبریک هفته بسیج بیان کرد: بسیج در طول چهار دهه از حیات پربرکت خود با راهبرد مقاومت فعال، هر ناممکنی را ممکن کرده که شاید برخی از آنان در محاسبات عقلانی نگنجد.

وی گفت: همانگونه که حضرت امام خمینی( ره ) در همین رابطه فرموده اند؛ قدرت ها و ابرقدرت ها و نوکران آنها مطمئن باشند اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت پرستی است ادامه می‌دهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، «این پابرهنه های مغضوب دیکتاتورها» خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگان که به ستم و ظلم خویش اصرار می نمایند، سلب خواهد کرد.

سروان شریفی در ادامه با اشاره به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بسیجی اظهار کرد: بسیجی سیاسی است، اما سیاست زده نیست، سیاسی کار نیست، جناحی نیست. بسیجی مجاهد است، بی‌انضباط نیست، افراطی نیست. بسیجی عمیقاً متدین و متعبد است، اما متحجر نیست، خرافی نیست، با بصیرت است، از خود راضی نیست.

معاون سیاسی سپاه امام حسن مجتبی(ع) در ادامه عنوان کرد: دشمنی ۴۰ ساله دشمنان با بسیج نشان از درستی کار بسیج است و تعدد دشمنی‌ها، تکثر مشکلات اقتصادی و فشارهای روانی نه تنها بسیج را خسته نمی‌کند، بلکه او را آبدیده تر و مصمم تر از گذشته خواهد کرد.

وی در ادامه اولین و مهمترین شاخصه یک بسیجی را ولایت باوری و ولایت محوری دانست و افزود: بسیجی باایمان و عمل به این شاخصه است که می‌تواند گام‌های بعدی را با موفقیت تمام برداشته ومسیر را به سلامت طی کند. شاخصه بعدی عمل صالح و پرهیزکاری است، یعنی خودساخته و اهل ارتباط با خدا باشد، اهل قرآن، انجام واجبات و ترک محرمات باش، تا بتواند در فضای دینی و معنوی هم خودش را وصل به خدا کند و هم بر روی دیگران تاثیر گذار باشد.

این مسوول سیاسی ایثار و مقاومت و مردم داری را از شاخصه های دیگر یک بسیجی نام برد و گفت: مردم داری به معنای زندگی در میان مردم و جذب افراد حتی با گرایش های سیاسی متفاوت به سوی خود است، چرا که بسیجی واقعی پیرو مکتب علی (ع) است، باید جاذبه و دافعه داشته باشه، جاذبه را در حد عالی و دافعه را در حد ضرورت باید در دستور کار قرار دهد.

وی شاخصه دیگر بسیجی را داشتن سعه صدر و روحیه انتقادپذیری است و افزود: یک بسیجی متفکر که عقلانیت را در دستور کار خودش قرار می دهد نباید در مقابل انتقادهای تند و تیز دیگران ناراحت شود،بلکه باید صبر و حوصله داشته و از راه استدلال وارد هر موضوعی شود.

معاون سیاسی سپاه امام حسن مجتبی(ع) شاخصه دیگر بسیجی را امیدواری و امیدآفرین بودن دانسته و بیان کرد: بسیجی باید هم امیدوار به آینده انقلاب و ایران سرافراز بوده و هم دیگران را امیدوار کند، نه اینکه خدای ناکرده با برجسته کردن برخی از نقاط تاریک و نقاط منفی در پازل دشمن بازی کند.

سروان شریفی در پایان گفت: امید است که با بهره گیری از بیانات و فرمایشات گهربار امام راحل (ره)و رهبر معظم انقلاب که مسیر و آینده انقلاب را برای ما به خوبی ترسیم کرده‌اند، بتوانیم پرچم پر افتخار اسلام را در همه جای عالم به اهتزاز درآورده و شاهد نابودی هرچه زودتر استکبار جهانی باشیم.

 

1008//ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها