مدیر بسیج جامعه پزشکی وسلامت آمل خبر داد

از اهدای بیش از ۶ هزار سی سی خون تا استفاده ۱۲۱۰ نفر از کپسول اکسیژن رایگان

مدیر بسیج جامعه پزشکی وسلامت آمل به  استقبال مردم در طرح نذر خون هم اشاره کرد و گفت: ۱۳۹ نفر واجد شرایط خون دهی بودند و چیزی حدود ۶ هزار و ۸۰۰ سی سی خون جمع اوری شده است .
کد خبر: ۹۲۹۷۲۳۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
عباس اقوامی در گفت و گو با خبرنگار بسیج در آمل، با اشاره به اینکه این روز‌ها همه مردم مدافعان سلامت هستند، گفت: با شروع کرونا مردم به هر نوعی در کار جهادی شرکت کردند  و مانند رزمندگان دفاع مقدس در خط مقدم حضور داشتند، ۲۱۷ نفر در بیمارستان‌های داوطلب شدند و به نظافت، ضدعفونی بیمارستان و فعالیت‌های از قبیل: پرداختند که ۷۲ نیرو در بیمارستان امام خمینی مشغول فعالیت هستند.

 مدیر بسیج جامعه پزشکی وسلامت آمل  با بیان اینکه هزار و ۲۱۰ نفر از خدمات کپسول‌های رایگان اکسیژن استفاده کردند، افزود: برخی از بیماران که در منزل قرنطینه می‌شوند نیاز به اکسیژن دارند که اگر بخواهند ان را اجاره و یا خریداری کنند هزینه زیادی خواهد شد که با توجه به شرایط اقتصادی این روز‌ها برای خانواده‌ها سخت می‌شود.

مدیر بسیج جامعه پزشکی وسلامت آمل ادامه داد: از این رو تصمیم به خریداری کپسول اکسیژن کردیم که خوشبختانه با همکاری مردم ۲۰۰ کپسول اکسیژن خریداری شده است و رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد که تا امروز به بیش از هزار و ۲۱۰ نفر از شهرستان‌های بابلسر، بابل، نور و.. از این خدمات استفاده کردند.

وی نقش مردم را کلید مفقوده خواند و تاکید کرد:مردم تاثیر بسزایی در روند کاهشی و یا افزایشی کرونا دارند، باید ماسک زدن را بعنوان حق الناس ببینیم و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم؛ چرا که این ویروس خطرناک شده و انتقال ان ده برابر شده است.

مدیر بسیج جامعه پزشکی وسلامت آمل از راه اندازی اجرای طرح حاج قاسم خبر داد و خاطرنشان کرد: غربالگری با کمک پایگاه‌های مقاومت، پایگا‌های سلامت، بهداشت و درمان در سطح منطقه‌ای و بصورت محله محور، خدمات پرستاری را خانه به خانه با تب سنجی، پایش سلامت را انجام می‌دهد تا اشخاصی که دچار مشکل هستند، در صورت وخامت به بیمارستان و اگر مشکل جدی ندارند در خانه قرنیطنه کنند.


اقوامی به  استقبال مردم در طرح نذر خون هم اشاره کرد و گفت: ۱۳۹ نفر واجد شرایط خون دهی بودند و چیزی حدود ۶ هزار و ۸۰۰ سی سی خون جمع اوری شده است که هر فردی به خون دهی اقدام می‌کند ۳ نفر را از مرگ نجات می‌دهد و از خون در محصولات پلاسما و پلاکت نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار