خبرهای داغ:
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان خبر داد

انجام بیش از ۲۴۰۰ عملیات آتش نشانی در همدان

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان از شروع سال تا پایان آبان ماه ۲ هزار و ۴۸۴ عملیات اطفاء حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند.
کد خبر: ۹۲۹۷۳۰۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
انجام بیش از ۲۴۰۰ عملیات آتش نشانی در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدصادق پورسینا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آغاز سال ۹۹ تا پایان آبان تعداد ۱۰۴ هزار و ۲۲ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۸۴ مورد منجر به عملیات شد.

وی افزود: همچنین ۶ هزار و ۱۳۸ مورد برای راهنمایی و مشاوره، ۱۱ هزار و ۶۳۷ تماس اشتباه و متاسفانه ۱۴ مورد اعلام حریق کذب و ۸۳ هزار و ۷۴۹ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه از مجموع عملیات انجام شده یک هزار و ۵۲۵ مورد مربوط به عملیات‌های اطفاء حریق بوده است، گفت: پوشش گیاهان خودرو ۷۸۲ مورد، اماکن مسکونی با ۱۶۶ مورد، وسایط نقلیه با ۱۴۲ مورد، باغات و فضای سبز ۱۲۲ مورد و مراکز تجاری با ۵۹ مورد بیشترین کاربری عملیات‌های اطفاء حریق را شامل شده است.

وی با اشاره به انجام ۹۳۳ عملیات امداد و نجات طی هشت ماه گذشته گفت: بیشترین میزان این عملیات‌ها شامل ۲۰۲ مورد نجات حیوانات، ۱۸۱ مورد مهار حیوانات،۱۷۶ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور، ۱۵۳ مورد رهاسازی افراد محبوس در اماکن مختلف،۶۱ مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام و ۴۰ مورد امداد و نجات در سوانح رانندگی و سقوط خودرو‌ها بوده است.

پورسینا با بیان اینکه موقعیت یک هزار و ۵۱۹ مورد از عملیات‌های اطفاء حریق و ۹۳۲ مورد از عملیات‌های امداد نجات در محدوده خدماتی شهر همدان و هشت عملیات خارج از آن بوده است، تصریح کرد: نحوه بروز ۷۸۱ حادثه آتش‌سوزی عمدی، ۷۱۹ مورد غیر عمدی و ۲۵ مورد نیازمند کارشناسی است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ نفر از جمله دو آتش نشان در حوادث آتش سوزی و امداد و نجات مصدوم و ۱۵ نفراز شهروندان نیز فوت شده‌اند، تصریح کرد: آتش‌نشانان در هشت ماه گذشته با سرعت عمل و از خودگذشتگی ۵۹۲ نفر را در عملیات‌های مختلف نجات داده‌اند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به انجام ۳۲ مورد آموزش اصول ایمنی و ۹۸ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف خاطرنشان کرد: طی این مدت ۸۳۶ مورد پروانه و دستورالعمل ایمنی و ۳۲۷ مورد پایانکار وتائیدیه ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شده است.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار