خبرهای داغ:
گروه جهادی بانوان شهید ناهید فاتحی کرجو با همتی مثال زدنی در مناطق محروم شهرستان سنندج مشغول خدمت و رفع چهره فقر در این مناطق هستند.
کد خبر: ۹۲۹۷۳۸۲
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،  : در روزگار بی رحمی که زیر بار فشارهای اقتصادی و در تیررس معضلات رنگارنگ اجتماعی و فرهنگی هر کسی به دنبال آن است تا گلیم خودش را از آب بیرون بکشد و رنگ و روی زندگی مدرن برخی را آنچنان درگیر و مجذوب خود ساخته که بیشتر از زندگی در دنیای واقعی در فضاهای مجازی خود غرق شده‌اند، جوانانی هم هستند که در کنار تمام مشکلات ریز و درشت شخصی خود، دغدغه «دیگران» را هم دارند.
دغدغه آن کسانی که فرزندانشان در غم محرومیت شب‌ها گرسنه‌ می‌خوابند و یا روستاها و مناطقی که در بازی سیاست مسئولین مختلف نقشی ندارند و سال‌هاست که زیر پونز پوستر نقشه‌های مسئولین جا مانده‌اند. بانوان با غیرت این دیار نمی‌توانند بی‌تفاوت از کنار مشکلات هموطنانشان بگذرند و صرف داشتن مشکل اقتصادی، وجدان خود را برای کمک نکردن به دیگران آرام کنند.

«گروه‌های جهادی» سال‌هاست که تنها گوش شنوا برای شنیدن دردهای محرومان این دیار هستند. جوانانی که با کارهای خودجوش فرهنگی در حاشیه‌های سنندج و مناطق دورافتاده تلاش دارند تا دردی از دردهای مردم محروم و مستضعف جامعه دوا کنند که بخش موثر و فرهنگی این گروه‌های جهادی را بانوان جهادگر تشکیل می‌دهند. بانوانی که با اتکا بر اصل تربیت اسلامی، اقدام به خدمت به محرومین در میان مناطق محروم کرده تا کمکی به رفع فقر فرهنگی این مناطق کرده باشند.
برگزاری طرح شهید سلیمانی در حوزه شهیده ناهید فاتحی کرجو
در دومین روز از هفته گرامیداشت بسیج طرح فرهنگی شهید سلیمانی توسط بسیجیان پایگاه های هفت گانه حوزه مقاومت بسیج شهیده ناهید فاتحی کرجو برگزار شد.

توزیع نان رایگان در بین خانوارهای بی بضاعت در ناحیه منفصل شهری حسن آباد و شهرک بهاران، توزیع ماسک رایگان در بین خانوارهای بی بضاعت در روستاهای نران،حسن آباد،اهدای خون، ضدعفونی اماکن و معابر روستای هشمیز و منازل سازمانی نیروی انتظامی شالمان از جمله برنامه های اجرا شده در قالب این طرح بود.

اعزام گروه جهادی پزشکی به روستای دوشان و ویزیت رایگان خانواده های بی بضاعت از دیگر برنامه های اجرا شده بسیجیان این حوزه در قالب طرح شهید سلیمانی بود که ۵۰ خانوار از این مهم بهره مند شدند و سه بیمار کرونا مثبت هم تشخیص داده شدند.
مقرر شد این سه فرد مبتلا تا به دست آوردن سلامت جسمانی تحت حمایت قرار گرفته و دارو رایگان دریافت کنند.
علاقه خواهران بسیجی برای حضور در فعالیت‌های جهادی بسیاار خوب است

بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان با بیان اینکه علاقه خواهران بسیجی برای حضور در فعالیت‌های جهادی بسیار خوب است، اظهار کرد: استقبال از این فعالیت‌های خیرخواهانه نشان از روحیه جهادی و خدمت رسانی در بین بانوان دارد.
وی افزود: اردوهای جهادی، شادی را در دل محرومین زنده می‌کند و بسیجیان هم نیز با اشتیاق وشورخاصی در این برنامه‌ها شرکت می کنند.
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: تلاش داریم با اجرای این اردو‌ها کمکی به جامعه بویژه مردم مناطق کم برخودار و محروم داشته باشیم.

طنین یاس - از کردستان، مهوش رحیمی

ارسال نظرات