مسوول سازمان بسیج جامعه کشاورزی و منابع طبیعی لرستان بیان کرد: ۱۲ گروه جهادی در سطح استان داریم که هر گروه جهادی تقریباً سه زیرمجموعه دارد که در قسمت‌های مختلف استان خدمت رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۹۷۴۹۵
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

سجاد احمدی امروز در گفت‌وگو با  خبرگزاری بسیج از لرستان، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک تشکل نظم یافته است که به فرمان رهبر کبیر انقلاب با هدف سازماندهی مردم برای رفع مشکلات نظام در عرصه‌های مختلف تشکیل شد و امروزه به صورت تخصصی در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در عرصه کشاورزی نیز بسیج کشاورزی با به کارگیری متخصصان این رشته و بسیجیانی که در مجموعه کشاورزی می‌تواند به صورت داوطلبانه علاوه بر نقش حقیقی خود در جامعه، به مردم خدمت‌رسانی داشته باشند به فعالیت عام‌المنفعه مشغول شوند.

مسوول سازمان بسیج جامعه کشاورزی و منابع طبیعی لرستان بیان کرد: ۱۲ گروه جهادی در سطح استان داریم که هر گروه جهادی تقریباً سه زیرمجموعه دارد که در قسمت‌های مختلف استان خدمت رسانی می‌کنند.

وی گفت:کانون‌های بسیج کشاورزی نیز در سطح همه شهرستان‌ها مشغول به فعالیت هستند.

احمدی با اشاره به اینکه در رابطه با بحث جهش تولید نیز در دو سطح زراعی و دامی ورود پیدا کردیم، تصریح کرد: در بخش زراعی فعالیت‌های آموزشی و ترویجی با محور فرمانده پایگاه بسیج روستا انجام می‌شود که کار گروهی تحت عنوان کارگروه علمی کردن کشاورزی تشکیل و آموزش‌هایی در زمینه علمی کردن کشاورزی در سطح روستا‌ها برای محصولات راهبردی و مزیت دار شهرستان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش‌های قبل از کاشت، داشت و برداشت ارائه می‌دهند و مسائل و مشکلاتی که برای موضوع جهش تولید وجود دارد در قالب این کارگروه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در قرارگاه امنیت غذایی در هر شهرستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مسوول سازمان بسیج جامعه کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: حوزه فعالیت ما بیشتر در سطح روستا‌ها و خانواده‌های روستایی است که با میز‌های تخصصی با ارائه راهکار‌های علمی مناسب سعی در رفع مشکلات این قشر داریم.

وی عنوان کرد: در هفته بسیج نیز گروه‌های جهادی ما در سطح کل استان به ویزیت دام روستاییان در جهت شناسایی بیماری‌هایی از قبیل تب برفکی، تب مالت و بیماری‌های مشترک انسان و دام پرداخته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات