فرمانده سپاه ناحیه عمار مشهد:

طرح مسجد سنگر سلامت در جلوگیری از شیوع بیماری نقش بسرایی دارد

فرمانده سپاه ناحیه عمار مشهد بیان داشت: طرح مسجد سنگر سلامت در جلوگیری از شیوع بیماری نقش بسرایی دارد.
کد خبر: ۹۲۹۷۵۹۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
 سرهنگ گرایلی در  گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  در خراسان رضوی؛ گفت: توسط مردم و با بسیج کردن آنان می‌توان بر خیلی از مشکلات فائق شد و بحران‌ها را مدیریت کرد و این یعنی با مردم باشیم و برای مردم کار انجام بدیم.

فرمانده سپاه ناحیه عمار مشهد همچنین با اشاره به عناوین روز‌های هفته بسیج  تاکید کرد: کل برنامه‌ها  را با نیت سلامت هموطنان تنظیم کردیم و طرح مسجد سنگر سلامت را در اولویت قرار دادیم.

وی در مورد فضای مجازی و اهمیت آن در این شرایط اظهار کرد: رسانه‌ها جزء ضروریات زندگی امروز است و جیبی شده، پس جزء لاینفکی است. امروزه مردم همه اخبار خود را توسط فضای مجازی کسب می‌کنند. ما نباید این ظرفیت را از دست بدهیم و  باید اطلاع رسانی دقیقی در این فضا داشته باشیم.

وی با اشاره به تشکیل گردان‌های مجازی در هر حوزه افزود: در این راستا ماهانه یک رزمایش اجرا می‌شود. مطالب نیز در کانال‌های هر حوزه بارگذاری می‌شود تا در دسترس بسیجیان قرار گیرد.

گرایلی سهم سپاه و بسیج در محدودیت‌های ایجاد شده را در اجرای دقیق طرح کشوری مسجد سنگر سلامت دانست و گفت: ما مسجد سنگر سلامت را به چند روش پیگیری میکنیم. پایش مراکز بهداشتی و مراکز درمانگاهی است که از طریق جامعه علوم پزشکی اطلاعات افراد بیمار در اختیار بسیج جامعه پزشکی قرار میگیرد و سپس به بسیج محلات انتقال داده میشود. در این مرحله بسیجیان از طریق حوزه و پایگاه از افراد مبتلا سرکشی میکنند. البته لازم به توضیح است که قبل از حضور بسیجیان جامعه علوم پزشکی با مبتلایان ارتباط برقرار میکند. پس از آن خدمات بسیجیان به فرد مبتلا شروع میشود. این خدمات زندگی را برای فرد مبتلا تسهیل کرده تا مردم بجز درد کرونا مشکل دیگری نداشته باشند و با خیال راحت در خانه بماند و استراحت کنند.

سرهنگ گرایلی توزیع بروشور‌ها که علائم کرونا را توضیح داده، از دیگر روش‌ها خواند و افزود: مردم میتوانند پس از مطالعه بروشور‌ها خوداظهاری بیماری داشته باشند. برای اطلاع دقیق از آمار بیماران، بروشور‌ها با مشخصات بیماران پر می‌شود و به صندوق‌هایی در مساجد که برای اینکار تعبیه شده، منتقل میشود.

وی بیان کرد: ۴۵ تیم آماده برای تذکر فاصله اجتماعی، تذکر ماسک و تذکر استفاده از مواد ضدعفونی داریم.

وی همچنین گفت: از ظرفیت پزشکان و بهیاران بسیجی نیز بهره میبریم و هر حوزه را با یک پزشک و پرستار مُعین و دو بهیار تجهیز کردیم که بصورت رایگان به مردم خدمت کنند.

فرمانده بسیج ناحیه عمار خاطرنشان کرد: هدف ما پیشگیری برای قطع زنجیره کروناست.

سرهنگ گرایلی محدودیت‌های جامعه و جریمه‌ها را عاملی برای بازدارندگی خواند و تشریح کرد: مقدار جریمه یک عامل بازدارنده است که ملاحظات را زیاد میکند و باعث فرهنگ سازی میشود.

گرایلی در پاسخ به چگونگی تحقق بخشیدن به شعار سال و جهش تولید گفت: اگر چه که با شیوع کرونا بعضی از مشاغل آسیب دیده اند، اما مراکز تولیدی تعطیل نشده اند و تولید قطع نشده است.

وی مطرح کرد: شیوه عرضه تغییر کرده است. باید سبک زندگی را تغییر داد و به سمت فضای مجازی حرکت کرد. به عنوان مثال کارگاه تولید مرغی که سفارش اینترنتی میپذیرد، پاسخگوی درخواست هایش نمی‌باشد.

وی  عنوان کرد: خلاقیت و ابتکار در عرضه حرف اول را می‌زند. اگر تولید کننده و مصرف کننده خودمان باشیم و به خارج وابسته نباشیم، عرضه بری کمتری داریم در نتیجه نواسانات قیمت تاثیری بر تولید ما نخواهد داشت.

فرمانده بسیج مقاومت ناحیه عمار در مورد افزایش جمعیت و اقدامات و تشویق‌های صورت گرفته در این زمینه اینطور پاسخ داد: بسیج جامعه زنان اقدام به برگزاری کلاس‌هایی برای شروع زندگی و ازدواج آسان کرده است. همچنین با تهیه ۱۰۰ سری جهیزیه در این ناحیه ازدواج برای افراد کم بضاعت تسهیل شد.

گرایلی توضیح داد: کمک‌های مالی به خانواده‌های تحت پوشش و اهدای سیسمونی ادامه دارد. برای رفع مشکل طلاق نیز داوری‌هایی صورت میگیرد که بنیان خانواده مستحکم شود.

وی در پایان تشویق حداقلی برای پایوران که فرزند دار شوند را مطرح کرد و گفت: این تشویق فعلا در بین پایوران اجرا شده وقرار است با بسط آن؛ تشویق در بین بسیجیان نیز اجرا شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها