آئین تجلیل از آثار برگزیده شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۹۷۸۲۳
|
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، آئین ا ختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و مسئول بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مجتبی بیگی در حاشیه این جشنواره، گفت: شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت امسال یک بخشی اضافه با عنوان فیلم سازان بسیجی داشت.

مسئول بسیج هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری افزود: بخش فیلم سازان بسیجی شامل 6 رشته ؛ فیلم کوتاه، فیلمنامه نویسی، نماهنگ، انیمیشین، فیلم مستند و فیلم بلند، بود که استان چهارمحال و بختیاری کار این جشنواره را پیگیری کرد.

وی گفت: بیش از 50 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با حضور هیئت محترم داوران ارزیابی شد و در 4 بخش آثار منتخب به مرحله کشوری معرفی شدند که در دهه فجر برگزار خواهد شد.

بیگی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم مقاومت و بخش فیلم سازان بسیجی یک فرصت بسیار مناسبی است برای اینکه آثار هنرمندان بسیجی استان ها در جشنواره بین المللی فیلم مقاومت دیده شود.

این مقام مسئول افزود: سوژه هایی که این هنرمندان عزیز کار کردند، سوژه های بسیار خوبی است و امیدواریم که هنرمندان ما در مرحله کشوری هم بتوانند بدرخشند.

بیگی با اشاره به برگزیدگان این جشنواره، خاطرنشان کرد: فیلم «دا» از فرشاد صالحی، فیلم «در خانه بمانیم» از داود قدسی و فیلم «میرا» از امیرحسین ریاحی نامزدهای بخش فیلم کوتاه و فیلم دا برگزیده این بخش می‌باشند.

وی  گفت: همچنین آثار «انتقام سخت» از عقیل عباسی، «حریم حرم» از سید جمال میرجعفری، «صبح انتظار» از محمدغفاری، «کاروان نیمه شعبان» از سید مرتضی حسینی در بخش نماهنگ برگزیده و نماهنگ انتقام سخت به عنوان اثر برگزیده این بخش اعلام شد.

مسئول بسیج هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری، افزود: آثار  «به آن قاب سوگند» به کارگردانی فرزاد زمانی،« آوای دستان» به کارگردانی یزدان کیانی، «عبور از اروند» به کارگردانی سیدامیر موسویان نامزدهای بخش مستند و فیلم به آن قاب سوگند اثر برتر این بخش بودند.

گفتنی است؛ آثار برگزیده در بخش فیلمنامه نیز «نشانی» از سید مرتضی حسینی، «دزدان غیردریایی» از امیرحسین ریاحی و «مرز» از هاجر آقایی بودند، که اثر «مرز» به عنوان اثر برگزیده معرفی و تجلیل شد.

ارسال نظرات