طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» در راستای مقابله با ویروس کرونا در سطح محلات لرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۹۸۲۰۵
|
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، طرح محله محور کردن مقابله با ویروس کرونا با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» موسوم به طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» از امروز چهارشنبه در ۷۷۰ محله لرستان آغاز شد.

فعالیت ۷۷۰ مرکز سلامت در طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی»

در اجرای این طرح که عملیات تست گیری از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در محلات انجام می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۷۷۰ مرکز سلامت و خانه بهداشت استان را در این رابطه به کار گرفته است.

جعفر طولابی فرماندار شهرستان خرم آباد در این رابطه، اظهار داشت: در سطح استان، استاندار به عنوان فرمانده عملیات قرارگاه، دانشگاه علوم پزشکی به عنوان جانشین عملیات و فرمانده سپاه استان فرمانده عملیاتی با مشارکت هلال احمر خواهند بود.

مریم کوشکی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این رابطه، گفت: سه تیم مراقبتی در سطح پایگاه سلامت شامل مراقبت سلامت، داوطلبی که به مراقبین سلامت برای رهگیری و مراقبت از بیماران به صورت حضوری و غیر حضوری در محله خود و یک تیم نظارتی در همان محله که نظارت بر اماکن، مواد غذایی غذای رستوران‌ها و محدودیت‌ها رو دارند با هم همکاری می‌کنند.

۳۵۰۰ بسیجی پای کار آمدند

سرهنگ ماشاالله بازگیر فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد نیز، گفت: سپاه حضرت ابوالفضل (ع) هم به عنوان ضلع دوم این مثلث آموزشی و درمانی، سه هزار و ۵۰۰ بسیجی را برای کمک به از بین بردن این ویروس مهلک به میدان آورده است.

وی، افزود: کمیته حمایتی و قرنطینه خانگی و کمیته عملیاتی به عهده بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد، تصریح کرد: ۳۲۱ نفر از خواهران بسیج به صورت شیفتی در این طرح در کمیته مراقبتی شرکت خواهند کرد.

سرهنگ بازگیر، افزود: ۲۷۸ نفر از برادران از تیم‌های حمایتی برای ضدعفونی دادن بسته‌های حمایتی قرنطینه خانگی شرکت دارند.

شناسایی افراد مشکوک به کرونا

صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان نیز، گفت: ۴۴۰ نفر از نیروی داوطلب جمعیت هلال احمر و ۶۸ خانه هلال این جمعیت هم با ایجاد نقاهتگاه‌های اضطراری به کمک سلامت مردم آمدند.

وی، تصریح کرد: با مراجعه به درب منزل کسانی را که مشکوک به کووید ۱۹ هستند به نقاهتگاه هایی که از قبل پیش بینی شده است ارجاع می‌دهیم.

بنابر این گزارش، اجرای طرح حاج «قاسم سلیمانی» که به مدت دو ماه ادامه دارد تیم‌های نظارتی تحرکات محله‌ها را به خصوص در موضوع برگزاری مراسم عروسی و ترحیم رصد می‌کنند.

ارسال نظرات