فاز اول مسیر دوچرخه در بسطام به طول ۱۵۰۰ متر از میدان امام حسین (ع) شهر بسطام تا ورودی مرکز تحقیقات کشاورزی آغاز شد.
محسن شریعتی، مشاور شهردار بسطام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به اجرای اولین مسیر دوچرخه در بسطام اظهار کرد: توسعه حمل و نقل پاک بویژه از طریق گسترش محورهای اختصاصی دوچرخه و پیاده از مواردیست که در استقرار شهرهای انسان محور مورد تاکید است.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر توسعه حمل و نقل پاک، تفکر و رویکرد مثبت مدیران شهری به این مساله است که خوشبختانه این مهم با رویکرد حمایتی شهردار و اعضای شورای اسلامی دوره پنجم بسطام به نتایج مثبتی رسیده است.
این کنشگر محیط زیست اظهار کرد: همانطور که توسعه محورهای ارتباطی سواره منجر به تولید خودرو و توسعه غیر قابل کنترل وسایل حمل و نقل شده است؛ توسعه زیرساختهای حمل و نقل پاک نیز از این قاعده مستثنی نیست و استمرار توجه به این رویکرد میتواند استفاده از دوچرخههای اشتراکی، فضاهای اختصاصی دوچرخه سواری برای بانوان و نهایتا توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک در شهر را به دنبال داشته باشد.
او همچنین با اشاره به شرایط کرونایی موجود و نیازمندی جامعه به استفاده از حمل و نقل سالم، توجه به طرحهایی همچون خیابانهای باز و خیابان زندگی را در توسعه کمی و کیفی مسیرهای دوچرخه، از وظایف مورد تاکید شهرداریها خواند.
این دانشجوی دکترای ژئوپلیتیک در پایان با اشاره به نقش مردم در ایجاد این طرحهای انسانی گفت: خوشبختانه با مشارکت سازمانهای مردم نهاد در دو شهر شاهرود و بسطام و راه اندازی پویشهای متعدد پیرامون دوچرخه سواری، استقبال مطلوبی در بین مردم این دو شهر ایجاد شده و اجرای مسیری ایمن، زیبا و اصولی در محور اتصالی این دو شهر، نقطه عطفی در ارتباطات مدرن مدنی آنها خواهد بود.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر توسعه حمل و نقل پاک، تفکر و رویکرد مثبت مدیران شهری به این مساله است که خوشبختانه این مهم با رویکرد حمایتی شهردار و اعضای شورای اسلامی دوره پنجم بسطام به نتایج مثبتی رسیده است.
این کنشگر محیط زیست اظهار کرد: همانطور که توسعه محورهای ارتباطی سواره منجر به تولید خودرو و توسعه غیر قابل کنترل وسایل حمل و نقل شده است؛ توسعه زیرساختهای حمل و نقل پاک نیز از این قاعده مستثنی نیست و استمرار توجه به این رویکرد میتواند استفاده از دوچرخههای اشتراکی، فضاهای اختصاصی دوچرخه سواری برای بانوان و نهایتا توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک در شهر را به دنبال داشته باشد.
او همچنین با اشاره به شرایط کرونایی موجود و نیازمندی جامعه به استفاده از حمل و نقل سالم، توجه به طرحهایی همچون خیابانهای باز و خیابان زندگی را در توسعه کمی و کیفی مسیرهای دوچرخه، از وظایف مورد تاکید شهرداریها خواند.
این دانشجوی دکترای ژئوپلیتیک در پایان با اشاره به نقش مردم در ایجاد این طرحهای انسانی گفت: خوشبختانه با مشارکت سازمانهای مردم نهاد در دو شهر شاهرود و بسطام و راه اندازی پویشهای متعدد پیرامون دوچرخه سواری، استقبال مطلوبی در بین مردم این دو شهر ایجاد شده و اجرای مسیری ایمن، زیبا و اصولی در محور اتصالی این دو شهر، نقطه عطفی در ارتباطات مدرن مدنی آنها خواهد بود.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار