در گفتگو با پزشک بسیجی نمونه و قهرمان کرونا مطرح شد؛
پرستار شهری گفت: از همان ابتدا تا الان، با کوچکترین تماس یا هماهنگی، به ویزیت بیماران کرونایی رفتیم؛ حتی کسانی که قادر به مراجعه حضوری در مطب نبودند را در منزل ویزیت کردیم.
کد خبر: ۹۲۹۹۲۹۸
|
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
دکتر حسین پرستار شهری رئیس پزشکی قانونی درگز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ خدمت به مردم را یکی از نعمات و توفیقات الهی دانست و گفت: که هر انسانی باید با استعانت از خداوند و بنا به هر تخصصی که دارد در این وادی گام برداشته و بخشی از مشکلات مردم را حل کند.

وی عنوان کرد: حضور در اردو‌های جهادی و کمک به مردمی که بعضا از ساده‌ترین نعمات محروم هستند همیشه به عنوان یکی از دغدغه‌ها برای ما و دوستان مطرح بود؛ بنابراین با مشورت و حمایت فرماندهان ادوار مختلف سپاه شهرستان، با تشکیل تیم‌هایی کاملا خودجوش به سراغ مناطق محروم می‌رفتیم و ویزیت و داروی رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دادیم.

رئیس پزشکی قانونی درگز گفت: هیچ گاه از حضور ۹ ساله خود در جمع بسیجیان و شرکت در اردو‌های بسیج جامعه پزشکی پشیمان یا خسته نشدم؛ امیدوار هستم که خداوند توفیق دهد تا پایان عمر هم بتوانم پای کار بسیج و مردم باقی مانده و در محضر آنان درس پس دهم؛ مردم، ولی نعمت ما هستند و این کمترین کاری است که می‌توان در حق، ولی نعمتان خود انجام بدهیم.

پرستار شهری تاکید کرد: در ابتدای شیوع کرونا که یک ترس و وحشت عجیبی بین مردم افتاده بود و بسیاری از مردم دچار استرس و مشکلات روحی روانی شده بودند تلاش کردیم همگام با بسیج که جهادی وار در بحث ضدعفونی معابر، تولید ماسک و تب سنجی به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کرد؛ بخشی از بار و فشار این شرایط را به دوش بکشیم.

وی افزود: از همان ابتدا تا الان، با کوچکترین تماس یا هماهنگی، به ویزیت بیماران کرونایی رفتیم؛ حتی کسانی که قادر به مراجعه حضوری در مطب نبودند را در منزل ویزیت کردیم و می‌شود گفت تمام کسانی که بضاعت مالی نداشتند را به صورت کاملا رایگان مورد معاینه قرار دادیم.

رئیس پزشکی قانونی درگز تبیین کرد: فراتر از این، قید کرده ایم که در شرایط عادی هم کسانی که به هر نحوی با مشکلات مالی مواجه هستند هزینه‌ای برای دریافت خدمات ندهند؛ در شرایط فعلی مردم با مشکلات زیادی مواجه هستند و نباید به خاطر دریافت خدمات پزشکی و به دست آوردن سلامتی خود دچار مشکل شوند.

این پزشک نمونه که از سوی رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور به عنوان قهرمان کرونا شناخته شد تاکید کرد: اگرچه تاکنون به خاطر رفت و آمد‌های زیاد با بیماران کرونایی، خود و خانواده ام به کرونا مبتلا شدند، اما باز هم به مردم خدمت می‌کنیم تا شاید بتوانیم دلی را شاد کنیم و لبخندی به روی لبان مردم بنشانیم.

رئیس پزشکی قانونی درگز تصریح کرد: بسیج همیشه و در تمام عرصه‌ها پای کار مردم بوده و خواهد بود؛ امروز هم شاهد هستیم مسئولین برای مقابله با کرونا دوباره دست به دامان بسیج شده اند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در این ایام و با توجه به بی تدبیری‌هایی که در مدیریت اجرایی کشور وجود دارد، برخی مردم توانایی تامین هزینه‌های اولیه زندگی خود را ندارند؛ ما و مسئولین هستیم که وظیفه داریم که باید فارغ از هر گونه حب و بغض شخصی و سیاسی به کمک آن‌ها رفته و دستشان را بگیریم؛ انسان اراده دارد و خواست او بر هر چیزی مقدم است؛ کافی است بخواهیم تا مشکلات یکی پس از دیگری حل شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها