خبرهای داغ:
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: علاوه بر ظرفیت داخلی، از همه ظرفیت‌های فراملی به ویژه از ظرفیت‌های سازمان ملل متحد، شورای حقوق بشر، گزارشگران موضوعی حقوق بشر، کمیساریای عالی حقوق بشر برای دادخواهی، پیگیری و تعقیب عاملان و آمران ترور شهید فخری‌زاده بهره خواهیم گرفت.
کد خبر: ۹۲۹۹۵۸۳
|
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، دبیر ستاد حقوق بشر گفت: علاوه بر ظرفیت داخلی، از همه ظرفیت‌های فراملی به ویژه از ظرفیت‌های سازمان ملل متحد، شورای حقوق بشر، گزارشگران موضوعی حقوق بشر، کمیساریای عالی حقوق بشر برای دادخواهی، پیگیری و تعقیب عاملان و آمران ترور شهید فخری‌زاده بهره خواهیم گرفت.

به گزارش روز یکشنبه از ستاد حقوق بشر، علی باقری‌کنی در یک گفت: وگوی تلویزیونی در پاسخ به اینکه چرا دانشمندی که در عرصه علمی فعالیت می‌کند هدف تروریست‌ها قرار می‌گیرد، اظهار داشت: غربی‌ها به دلیل اینکه نمی‌توانند استقلال ملت ایران را تاب بیاورند دست به جنایاتی مانند ترور می‌زنند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از کلیدواژه‌های مهم در شعار‌های مردم کشور بحث استقلال بود؛ به محض اینکه این بحث مطرح شد کشور‌های بزرگ مقابل ما صف‌آرایی کردند و حتی کشور‌هایی که تا قبل از این با ایران عادی برخورد می‌کردند نیز قرارداد‌های خود را با ما فسخ کردند و استقلال بهانه این اقدامات بود.
وی افزود: تصور این کشور‌ها این بود که با چنین اقداماتی می‌توانند مردم ما را از استقلال و هدف خود بازدارند در حالی که با وجود اعمال محدودیت‌ها از سوی کشور‌های غربی، ملت ایران تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد، بنابراین کشور‌های غربی که دیدند تحریم مؤثر واقع نشده به اقدامات دیگری مانند جنگ، تهدید و ترور روی آوردند.

ترور شهید فخری‌زاده مجازات یک فرد نیست، بهای استقلال یک ملت است

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه از دید غربی‌ها ترور، مکمل پروژه تحریم و مجازات ملتی است که تحریم بر آن‌ها اثر نکرده، گفت: ترور شهید فخری‌زاده، مجازات یک فرد نیست بلکه مجازات یک ملت است. قدرت‌های غربی نمی‌خواهند هیچ عرصه‌ای از استقلال را در دنیا ببینند و جرم مردم ایران این است که باید صرفا بابت استقلال خود هزینه بدهند.

وی افزود: این ترور نشان می‌دهد دشمن پیشرفت ما را هدف گرفته و، چون نتوانسته جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی را بگیرد، از ابزار ترور استفاده می‌کند؛ بنابراین لازم است جوانان ما هوشیارتر باشند.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر خوداتکایی و خودباوری ملی اذعان داشت: غربی‌ها در صدد هستند با القای «ناتوانی»، ملت‌های مستقل را از پای در بیاورند. اما جمهوری اسلامی حتی در دوره جنگ، و در حالی که با تحریم همه جانبه از سوی کشور‌های دنیا رو به رو بود در جنگ پیروز شد.

شهدای ترور نماد افتخار ملی هستند

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه توانمندی از جمله آموزش، فناوری، تحقیقات و حتی در عرصه عمل به خودکفایی رسیده، علی‌رغم همه محدودیت‌هایی که دشمن علیه ملت ایران اعمال کرده و علیرغم فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی غرب، دانشمندان ایرانی مزر‌های دانش، فناوری و صنعت دنیا را درنوردیدند؛ بنابراین شهید فخری‌زاده‌ها نماد افتخار ملی هستند.

باقری‌کنی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام قوه قضائیه و اینکه ستاد حقوق بشر چه واکنشی در قبال این ترور خواهد داشت، تصریح کرد: در عرصه قضایی ابتدا باید اطلاعات لازم و تحقیقات کافی انجام شود تا عاملان و آمران به طور دقیق شناسایی شوند و سپس، همانطور که رئیس قوه قضائیه بر پیگیری این موضوع تاکید کردند، این ترور در ساحت بین‌المللی پیگیری خواهد شد.

وی با بیان این که از همان ساعات نخست پس از ترور، اقدامات حقوق بشری آغاز شده، گفت: از همه ظرفیت‌های فراملی به ویژه از ظرفیت‌های سازمان ملل، شورای حقوق بشر، گزارشگران موضوعی حقوق بشر، کمیساریای عالی حقوق بشر برای دادخواهی استفاده می‌کنیم. همچنین از ظرفیت‌های حقوق بشری دوجانبه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای پیگیری و تعقیب این جنایت بهره خواهیم گرفت، زیرا این اقدام ددمنشانه و جنایتکارانه یکی از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است.

به گزارش ایرنا، محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، بعدازظهر روز جمعه - هفتم آذر ماه - در جریان یک حمله تروریستی در آبسرد دماوند به شهادت رسید.
ایرنا/
ارسال نظرات
پر بیننده ها