خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مشمولان تسهیلات یک میلیون تومانی از ۱۱ آذر پیامک دریافت می کنند

مازندرانی گفت: مشمولان تسهیلات یک میلیون تومانی از ۱۱ آذر پیامک دریافت می کنند و این پیامک با سرشماره «رفاه»و از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می شود.
کد خبر: ۹۲۹۹۶۳۲
|
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰

سعید مازندرانی  به خبرنگاربسیج در گرگان گفت: متقاضیان تسهیلات یک میلیون تومانی می توانند از طریق سامانه 6369 برای دریافت این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت 30 ماهه اقدام کنند و پاسخ به درخواست آنها از 11 آذر از طریق سرشماره «رفاه» ارسال می شود و پرداخت این تسهیلات نیز از هفته سوم آذر ماه در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: طرف پرداخت این تسهیلات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و هرگونه پیامکی در این خصوص با موضوع رفاه ارسال می شود و بانک ها هیچ مسئولیتی در این خصوص ندارند.

 

مازندرانی بیان کرد:  تعلق گرفتن این تسهیلات به افراد و اشخاص برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و هیچ نهاد دیگری در قبال این مسئله صلاحیت ندارد.

 

وی بیان کرد: هر تسهیلاتی که از سوی بانک ها ارائه می شود باید بازپرداخت هم داشته باشد و ممکن است در این بین حساب برخی از افراد مسدود شده باشد و بانک ها اخطارهایی برای اقساط معوق و بدهی صادر کنند که به این مسئله مرتبط نیست.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: در بحث تسهیلات کرونا به مشاغل 170 میلیارد تومان پرونده تسهیلات به بانک ها معرفی شدند و در بحث غرامت بیمه بیکاری نیز در ابتدای شیوع کرونا 20 هزار نفر از این تسهیلات بهره مند شدند و در حال حاضر نیز چهار هزار و 500 نفر غرامت بیمه بیکاری دریافت می کنند.

 

مازندرانی تاکید کرد: محدودیتی برای پرداخت حق بیمه بیکاری نداریم و هر کسی که مراجعه کند و شرایط لازم را داشته باشد می تواند درصدی از حق بیمه بیکاری کرونا را دریافت کند.

 

وی گفت: تسهیلات ویژه برای بخش گردشگری در نظر گرفته شده است که این تسهیلات برای تورگردان ها، دفاتر گردشگری، سفره خانه ها و هتل ها تا سقف 900 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و پرداخت اقساط آن نیز از اردیبهشت سال آینده آغاز خواهد شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: بسته های حمایتی مالیات و تامین اجتماعی از دیگر سیاست های دولت برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا است.

 

وی در خصوص پرداخت تسهیلات و یا حمایت از کارگران فاقد بیمه، گفت: هنوز این طرح ابلاغ نشده است و مقام معظم رهبری به وزارت کار و دولت در این خصوص تاکیداتی داشتند و تهیه این طرح در دست اقدام است و با ابلاغ آن در استان آن را اجرایی خواهیم کرد.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها