مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور خبر داد
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور در نشست با مسئول و جمعی از اعضای بسیج حقوقدانان استان بوشهر از آزادی ۱۰۰۰ زندانی جرایم غیر عمد در کشور در قالب طرح آزادسازی زندانیان معسر در مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه خبر داد
کد خبر: ۹۲۹۹۷۱۳
|
۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دکتر سهراب انبارکی با تبریک و تسلیت شهادت دکتر محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشور گفت: طرح آزادسازی زندانیان معسر در قالب رزمایش کمک‌های مؤمنانه در سراسر کشور در حال برگزاری است.
آزادی ۱۰۰۰ زندانی جرایم غیر عمد در کشور
وی اظهار کرد: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال روز میلاد امام زمان (عج) مبنی بر انجام کمک‌های مؤمنانه، بسته‌های معیشتی خیلی خوبی در این قالب جمع‌آوری و توزیع شد اما در مراحل بعد تصمیم گرفتیم به جای توزیع بسته معیشتی بین خانواده‌های معسر و زندانی، اقدامی انجام دهیم که خود زندانی از بند آزاد شده و برای معیشت خانواده‌اش تلاش کند.
این مقام مسئول افزود: بر همین اساس تفاهم نامه‌ای بین سازمان بسیج حقوقدانان و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در راستای اجرای این طرح منعقد شد که پس از آن ما شاهد تحول خیلی خوبی در کشور بودیم به طوری که تاکنون بر این اساس ۱۰۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در سراسر کشور آزاد شده‌اند.
آزادی ۱۰۰۰ زندانی جرایم غیر عمد در کشور
این مدرس دانشگاه اضافه کرد: بدهی این تعداد از زندانیان آزاد شده ۹۰ میلیارد تومان بود که با یاری خداوند متعال از طریق صلح و سازش با پرداخت ۹ میلیارد تومان تسویه شد که همه این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و خیرین تأمین شده است.
سرهنگ انبارکی تأکید کرد: آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد کار بسیار ارزشمندی است که انتظار داریم همان طور که اجرای این طرح از استان بوشهر آغاز شده است شاهد جهشی در این استان باشیم که حتی یک زندانی معسر جرایم غیر عمد نیز در زندان‌های این استان نداشته باشیم.
مسئول بسیج حقوقدانان کشور در پایان خواستار راه‌اندازی ستاد آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در مرکز و شهرستان‌های استان بوشهر با مشارکت سازمان بسیج حقوقدانان، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و ستاد دیه این استان شد.
این نشست با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی در سالن جلسات فرماندهی سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر برگزار شد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات