معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ۱۲۰۰ مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر گفت: از این میزان مصوبه بیش از ۷۰درصد آن اجرایی و عملیاتی شده که نقش مهمی در رفع مشکلات تولیدکنندگان داشته است.
کد خبر: ۹۲۹۹۷۲۰
|
۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، سعید زرین‌فر در  نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر از راه‌اندازی مرکز رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این مرکز همزمان با سایر نقاط کشور در استان بوشهر آغاز به‌کار کرد که پیگیری سریع در حل مشکلات واحدهای تولیدی از اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

وی، با بیان اینکه مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی جدایی از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیست افزود: این مراکز بخشی از ماموریت‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بر عهده دارند که با برنامه‌ریزی گرفتاری‌های تولید کنندگان را در کوتاه‌ترین زمان و به فوریت برطرف می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر اثرگذار بودن فعالیت سازمان‌ها و ادارات مختلف در رفع مشکلات تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: باید مدیران دستگاه‌ها در مراکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی اثرگذار باشند تا با ریل گذاری زمینه حل مشکلات این حوزه برطرف شود.

زرین‌فر با بیان اینکه مسئولان باید با ریل‌گذاری زمینه رفع مشکلات و تحقق مطالبات تولید کنندگان را فراهم کنند گفت: باید سیستم گزارش‌گیری سامانه مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی راه‌اندازی شود و دبیرخانه این مرکز نظارت دقیق بر فعالیت آن داشته باشد.

وی، با تاکید بر ارزیابی فعالیت‌های مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی افزود: مشکلات این واحدها متفاوت است که فعال کردن واحدهای راکد، تکمیل صنایع نیمه تمام، افزایش ظرفیت اسمی واحدهای تولیدی و تامین اعتبارات و تسهیلات بانکی آنها از آن جمله است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: سال قبل  این کارگروه بیش از 1200 مصوبه داشت که 70 درصد آن به مرحله اجرا و عملیات درآمد.

زرین‌فر تعداد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر در سال جاری را 300 مصوبه دانست و بیان کرد: با راه‌اندازی مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی، زمان رفع مشکلات و تحقق مطالبات تولیدکنندگان کاهش یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات