مادر شهیدان رضایی آسمانی شد

مادر شهیدان محسن و ابوالفضل رضایی مرحومه حاجیه خانم "طوبی محرابی" روز گذشته بر اثر کهولت سن جان به جان آفرین تسلیم کرد و آسمانی شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۰۱۹
|
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ مادر شهیدان محسن و ابوالفضل رضایی مرحومه حاجیه خانم "طوبی محرابی" روز گذشته بر اثر کهولت سن جان به جان آفرین تسلیم کرد و آسمانی شد.

فرمانده سپاه روح الله در پی درگذشت مادر شهیدان محسن و ابوالفضل رضایی پیام تسلیتی صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت بانوی ارجمند، مکرمه و صالحه مرحومه حاجیه خانم "طوبی محرابی" مادر شهید والامقام "محسن رضایی" از شهدای شاخص ورزشکار و عملیات کربلای ۱ ، و جانباز شهید "ابوالفظل رضایی" موجب تأسف و تألم گردید.

بی تردید تلاش های فاطمی آن بانوی مومنه و صالحه در تربیت فرزندی شجاع و دلیر که مجاهداتش در عملیات کربلای ۱ موجب فخر و مباهات همه ایرانیان و رزمندگان گردید، توشه و ذخیره ایست بس گران که در سرای باقی و روز جزا با پاداش و رحمت واسعه حضرت حق تجلی می یابد.

اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه غم انگیز، به خانواده معزّز شهید محسن رضایی و سایر بازماندگان، برای آن فقیده سعیده علو درجات و رحمت واسعه الهی و حشر با حضرت فاطمه زهرا(س) و برای خانواده بزرگوار شهید و مردم ولایت مدار و متدین شهر اراک صبر و اجر و سعادت اخروی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی و دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی

 https://basijnews.ir/files/fa/news/1399/9/11/3068230_374.jpg

نگاهی به زندگینامه شهید محسن رضایی:

شهید محسن رضایی فروردين سال 1345 هم¬زمان با شكفتن گل¬ها و رويش سبزه¬ها غنچه عمر محسن شكوفا شد. محسن در خانواده¬اي زحمت¬كش ديده به جهان گشود. پدر او بنا بود و از عرق جبين و قوت بازو رزق خانواده را كسب مي¬كرد. منزلشان در كنار پل مشتاقي بود و به خاطر نزديكي خانه با مسجد امام حسين -علیه السلام- از همان كودكي راه مسجد را ياد گرفت و هنگام نماز جماعت مکبر نماز بود. مسجد امام حسين -علیه السلام- به خاطر وجود حجت¬الاسلام ميري از جمله مساجد فعال و پر جنب و جوش بود. شب¬هاي دوشنبه جلسه قرائت قرآن دوره¬اي در منازل اهالي محل تشكيل مي¬شد و شب¬هاي چهارشنبه مراسم دعاي توسل برقرار بود. دوران ابتدايي را محسن در مدرسه طلوعي واقع در خيابان آيت الله طالقاني به تحصيل پرداخت و دوره راهنمايي را هم در مدرسه عدالت (داريوش) گذراند.

پدر محسن به خاطر كهولت سن نمي¬توانست به كار بنايي ادامه دهد از اين¬رو در منزلشان يك مغازه احداث كرد و از اين پس آنجا كار مي¬كرد. محسن هم از مدرسه كه مي¬آمد به مغازه می¬رفت و كمك پدر بود. هنگام غروب مغازه را مي¬بستند و با هم به مسجد می¬رفتند. هنوز تكليف نشده بود كه همه نمازها را مي¬خواند و ماه رمضان هر سال روزه مي¬گرفت.

در آن ايام برادر بزرگتر محسن و تعدادي از جوان¬هاي محل كوهنوردي مي¬كردند. محسن هم همراه برادرش و بچه¬هاي محل به كوه مي¬رفت و به كوهنوردي علاقه¬مند شد و این ورزش را ادامه داد تا زمانی که به یک مربی ممتاز و شناخته شده در این رشته تبدیل شد.

دوران تحصيل او در دبيرستان با انقلاب اسلامي هم-زمان بود. ايشان در دبيرستان شهيد بهشتي (شاهپور) درس مي¬خواند. به خاطر جوي كه در مسجد به واسطه حاج آقا ميري حاكم شده بود اكثر اهالي محل با انقلاب همراه بودند و در راهپيمايي¬ها و تظاهرات ضد رژيم ستم شاهي شركت مي¬كردند.

بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مسجد امام حسين -علیه السلام- به يكي از پايگاه¬هاي مهم بسيج تبديل شد از آن پس محسن و بسياري از جوان¬هاي محل در پايگاه فعاليت مي¬كردند. پس از شهادت شوهر خواهرش به دست منافقین محسن گفت .«نمي¬خواهم اسلحه غلام حسين زمين بماند». از اين¬رو ايشان به عضويت در سپاه پاسداران اراك در آمد از اين پس تمام¬وقت در اختيار سپاه بود. بچه¬هاي سپاه و بسيج را آموزش كوه¬نوردي مي¬داد و به كوه¬هاي اطراف اراك مي¬برد. محسن جزء معدود افرادي بود كه توانسته بود به همراه آقاي علي¬محمد طاهري ديواره سخره¬اي كوه لجور را فتح كند.

زماني هم كه راه جبهه را پيش گرفت دائماً جبهه بود. جواني خوش¬رو، پرتلاش و پرشور که برای وصال الهی آرام و قرار نداشت. بالاخره در تيرماه سال 1365 و در عمليات كربلاي 1 در هنگام آزادسازي شهر مهران از لوث وجود بعثي¬هاي كافر دعوت حق را لبيك گفت و سر پرشور خود را تقديم سيدالشهدا -علیه السلام- نمود و به اعلي عليين پر كشيد. حدود 20 روز بعد از شهادت حكم مربي¬گري درجه يك او از فدراسيون كوهنوردي جمهوري اسلامي به دست خانواده¬اش رسید.

https://basijnews.ir/files/fa/news/1399/9/11/3068229_534.jpg

وصیت نامه شهید محسن رضایی

با سلام و درود به رهبر کبیر انقلاب و با درود بر پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) بشارت دهنده، ترساننده و چراغ هدایت و با درود طاهر و یاران پاک و برگزیده او و با درود بر فرزند شهیدش که خون خود را در راه پروردگار عطا فرمود و برای بشریت و انسان راه جدیدی در جانبازی و ایثار و شهادت گشود. درود بر حسین (ع)، امام حق و چراغ هدایت و کشتی نجات و پرچم دار خط شهادت و جهاد. درود بر و بر یاران وفادار و درود بر آن بانوی بزرگ که پیام خون پاک برادر و پرچم مظلومیت حسین (ع) را بر دوش گرفت و پیشاپیش مجاهدان در راه خدا گام برداشت. درود بر شهدایی که در راه حسین (ع) گام برداشتند و به سوی الله رفتند. بله، حسین (ع) تنها قهرمان حماسه تاریخ بزرگ پیروزی خون بر شمشیر نبود بلکه او کانونی بود که هر سال بلکه هر روز خورشید انقلاب از آنجا پرتوافشانی می کرد که از هر سرزمینی، کربلایی و از هر روزی، عاشورایی بسازد.

و ای کاش می دانستم و می شناختم. آیا زنده ای مانند امام حسین (ع) وجود دارد که میلیون ها سال زندگی کرده باشد و میلیون ها انسان از او پیروی کنند؟ الله اکبر و سبحان الله.

چه عظیم بزرگ است ایمان به خداوند و جهاد در راه او. چه افتخار بزرگی است مرگ برای خدا و چه والاست زندگانی آنان که در راه پیروزی حق کشته شدند تا نهال جمهوری اسلامی آبیاری شود.

شادی ارواح طیبه امام و شهدای انقلاب اسلامی صلوات

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات