خبرهای داغ:
سردار طلایی نیک:

در شرایط پایان صبر استراتژیک هستیم/شهید «فخری زاده» یک اسوه و الگو برای دانشمندان بسیجی و جهادگران علم

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: شهید «فخری زاده» یک اسوه و الگو برای دانشمندان بسیجی و جهادگران حوزه‌های علم و دانش است.
کد خبر: ۹۳۰۰۰۹۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

شهید «فخری زاده» یک اسوه و الگو برای دانشمندان بسیجی و جهادگران علم/ در شرایط پایان صبر استراتژیک قرار گرفته‌ایمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار رضا طلایی نیک در مراسم گرامیداشت شهید «فخری زاده» که به همت بسیج دانشجویی حوزه شهید مطهری به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به اینکه شهید «محسن فخری زاده» بیش از 20 سال انتظار این حادثه را داشتند، اظهار داشت: از حدود دو دهه قبل «محسن فخری زاده» در معرض تهدید بود و در رویکرد تروریستی دشمنان انقلاب بودند.

وی گفت: به نحوی شناسایی شده بود که ایشان در حوزه‌های علمی استاد برجسته‌ای هستند و جان خود را در این راه بذل و فدا کردند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با اشاره به اینکه زندگی این شهید بزرگوار طوری بود که قبل از وقوع شهادت به سبک شهدا زندگی می‌کرد، گفت: شهید «فخری‌زاده» بیش از ۴۰ سال قبل وارد حوزه رزم شد و هم سنگر شهید «بروجردی» بود و در شکل‌گیری قدرت دفاعی در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرین بود.

* یکی از ویژگی‌های شهید «فخری‌زاده» عشق به ولایت بود

وی با بیان اینکه از ویژگی‌های این شهید بزرگوار عشق به ولایت بود، ابراز داشت: ایشان همواره در معرض خطر و تهدید بود اما استوار بود و بارها طراحی ترور توسط دشمن انجام شده بود که در آن بارها گفتند ناکام بودیم.

سردار طلایی نیک با بیان اینکه این دانشمند هسته‌ای بیش از ۴۰ سال عمر جهادی خود را در مسیر علم و دانش اختصاص داد، گفت: استاد «فخری زاده» تجربه ۴۰ ساله علمی داشت و همیشه عرصه‌های فعالیت را در لبه مرزشکنی دانش قرار می‌داد.

وی گفت: راهبری که مقام معظم رهبری در اندیشه‌ورز داشتند، ایشان به معنای واقعی در حوزه دفاعی و هسته‌ای پایه‌ریزی کرده بود و به آینده‌نگری قانع نبود و فراتر از آن به سمت آینده‌سازی حرکت می‌کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع ادامه داد: ویژگی برجسته دیگر این شهید در شناسایی و جذب نخبگان جوان بود که در این زمینه مهارت بالایی داشت و بر روی شبکه جوانان نخبه سرمایه‌گذاری داشت.

وی گفت: استاد «فخری زاده» سابقه جهادی گمنامی دارد و همواره محدود بود که در جایی که شناسایی می‌شود قرار نگیرد و خود را وقف جهاد علمی و جهاد دفاعی کرده بود.

سردار طلایی‌نیک با بیان اینکه شهید «محسن فخری زاده» به راحتی نمی‌توانست زندگی شخصی داشته باشد، افزود: «فخری زاده» هیچ‌گاه از محدودیت‌های زندگی خود خسته نشد و کمترین خللی در اراده او به وجود نیامد.

وی با بیان اینکه استاد «فخری زاده» یک اسوه و الگو برای دانشمندان بسیجی و جهادگران حوزه‌های علم و دانش است، گفت: علاوه بر اینکه تخصص علمی در دانش هسته‌ای داشتند در حوزه‌های دیگر فراتر از دانسته‌ها و داشته‌های علمی بود و برای همین توانست در انرژی هسته‌ای کمک‌های بسیار برجسته‌ای کند و یکی از پایه‌ریزان صنعت هسته‌ای بود .

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع ابراز داشت: دانش هسته‌ای ما بومی شده و این بومی شدن دشمن را عصبانی و خشمگین کرده و «فخری زاده» و «فخری زاده»ها وقتی دانش هسته‌ای صلح‌آمیز را که پایه اقتدار ملی هستند بومی کرده بودند، دیگر تحریم اثری نداشت.

وی گفت: یک سرمایه عظیم علمی و دانشی از دستاوردهای گوناگون در حوزه‌های فناوری از شهید «فخری زاده» در اختیار ملت ما و جامعه علمی ما است.

* هر جا که نقطه قوت و پایه اقتدار ما است مورد هدف دشمن است

سردار طلایی نیک با بیان اینکه هر جا که نقطه قوت و پایه اقتدار ما است مورد هدف دشمن است، افزود: شهید «فخری‌زاده» یکی از اهداف دشمن بود و دشمن می‌خواست در این شرایط روحیه و انسجام ملی را تضعیف کند.

وی با اشاره به اینکه ما قدرت موشکی و علمی بالا و تحرک منطقه‌ای را پیدا کرده‌ایم، گفت: با توجه به این پیشرفت‌ها، دشمن می‌خواست از دانشمندان هسته‌ای ایران انتقام بگیرد و مانعی در پیشرفت‌های ایران اسلامی به وجود آورد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با بیان اینکه در این شرایط دشمنان برای انفعال سیاسی در محیط خارجی به دنبال چالش‌سازی هستند، گفت: یکی از اهداف این عملیات نیز روحیه دادن به گروه‌های تروریستی و تکفیری است چراکه نظام استکبار روند تزلزلی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه راه شهدا ادامه دارد، گفت: با بیش از ۱۷ هزار شهید ترور، اراده، و عزم ملی و انسجام ما نه تنها تضعیف نشده بلکه قوی‌تر نیز شده است.

سردار طلایی‌نیک افزود: این جنایت ترور بر اساس قواعد بین المللی ترور هدفمند و مصداق تروریسم دولتی است و این باید موجب واکنش جدی جامعه بین المللی باشد.

وی با بیان اینکه انتقام شهید «فخری‌زاده» نیز از مسیر مناسب خود گرفته خواهد شد، گفت: همانطور که مقامات انقلابی و مسئول اعلام کردند، زمان، مکان و نحوه انتقام را ایران تعیین خواهد کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: از نظر پیگیری تلاش‌های علمی و فنی شهید «فخری زاده» در شرایط پایان صبر استراتژیک قرار گرفته‌ایم که این شرایط جدید قطعاً ما را در ادامه راه شهید مصمم‌تر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه همه پروژه‌های شهید «فخری زاده» در عرصه‌های گوناگون دفاعی استمرار خواهد داشت و با قوت گسترش پیدا خواهد کرد، گفت: این مهم یکی از رسالت‌های جامعه دانشجویی و علمی است.

سردار طلایی نیک با بیان اینکه شهید «فخری‌زاده» عرصه را هموار کرد، گفت: نهضت علمی و جهاد علمی پایه قدرت ملی ما در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، دفاعی و ... است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار