خبرهای داغ:
گروه جهادی سفیران خدمت در خوانسار چندسالی هست که در روستاهای محروم حضور پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۰۰۱۲۷
|
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوانسار_حسین سعیدنژاد اظهار کرد: هفت سال می‌شود که گروه جهادی سفیران خدمت در شهرستان خوانسار فعال است و بنده از سال ۹۷ به عنوان مسئول این گروه منصوب شدم و در این چند سال اقدامات ارزشمندی در مناطق محروم شهرستان صورت پذیرفته است.

مسؤول گروه جهادی سفیران خدمت در خوانسار با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ نفر از بسیجیان گروه جهادی سفیران خدمت در ۱۰ عرصه عمرانی برای نیازمندان روستاهای ویست، کهرت و ارجنک و حاجی آباد که توسط کمیته امداد و بهزیستی معرفی شدند اقدام به ساخت سرویس بهداشتی، ساخت حمام و دیوار کشی منازل و سیمان کاری سقف بام منازل برای زیرسازی ایزوگام انجام شد.

سعیدنژاد گفت: تابستان امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا اردوهای جهادی به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب یک گروه ۲۰ نفره در روستاهای تجره و خم پیچ در ۱۵ عرصه اقدام به ساخت سرویس بهداشتی، حفر چاه سرویس بهداشتی، کاشی کاری، سرامیک کاری، سفیدکاری، برق کشی ساختمان منازل نیازمندان معرفی شده از سوی کمیته امداد و بهزیستی با استفاده از استادکار و بناکار ماهر و کارشناسان عمران انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله در فصل تابستان اردوهای جهادی به صورت یک تا ۱۵ روز با هدف محرومیت‌زدایی برگزار می‌شود و این حرکت جهادی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مسؤول گروه جهادی سفیران خدمت در خوانسار گفت: فعالیت گروه‌ جهادی سفیران خدمت در عرصه فرهنگی در قالب برگزاری کلاس‌های آموزشی، درسی، اعتقادی، بهداشت عمومی و غیره برای عموم مردم روستا علی الخصوص نوجوانان و جوانان اجرا خواهد شد و برگزاری مراسمات دینی، دیدار با خانواده معظم شهدا، معلولین و عیادت با بیماران خاص از جمله اقدامات فرهنگی در طول برگزاری اروی جهادی است.

سعیدنژاد اعلام کرد: گروه‌های جهادی در عرصه‌ اقتصادی با کمک با کشاورزانی که در برداشت محصولات توان بکارگیری کارگر ندارند به کمک آن‌ها می‌شتابند.

وی با اشاره به اقدامات گروه جهادی سفیران خدمت در راستای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان خوانسار گفت: پس از ابلاغ مقام معظم رهبری مبنی بر ورود گروه‌های جهادی برای مقابله با ویروس کرونا این گروه جهادی با هماهنگی بسیج سازندگی و فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان با ندای یاقاصم الجبارین به یاد سردار سلیمانی با تهیه مواد ضد عفونی به صورت شبانه روزی معابر و خیابان‌های سطح شهر و روستا را ضدعفونی کردند.

مسؤول گروه جهادی سفیران خدمت در خوانسار افزود: با کمک خیرین اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش، شیلد و‌‌‌ غیره با قیمت مناسب تهیه و به صورت رایگان بین قشرهای آسیب پذیر و کم در آمد توزیع کردند، همچنین انجام پایش سلامت توسط قرارگاه جهادی ناحیه مقاومت بسیج در شهرستان به مقابله با ویروس کرونا و جنگ بیولوژیکی وارد عمل شدند.

سعیدنژاد با بیان این نکته که نیروهای جهادی این گروه پیرو فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای خودکفا شدن با تاییدیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان ژل ضدعفونی کننده تولید کردند، افزود: بسیجیان گروه جهادی سفیران خدمت با ساخت دستگاه تولید دستکش یکبار مصرف دو نوع دستکش تولید و در اختیار فروشندگان با قیمت مناسب قرار دادند.

وی افزود: با تهیه پک‌های بهداشتی و غذایی ازقبیل ماسک، دستکش، آب میوه، عسل و غیره بین نیازمندان، اکیپ‌های کنترل ورودی و خروجی شهر و کادر درمانی بیمارستان‌ فاطمیه و پلیس راهور شهرستان توزیع شد.

مسؤول گروه جهادی سفیران خدمت در خوانسار گفت: در سه ماهه نخست سال در کنار تولید و توزیع دستکش یکبار مصرف، ماسک و مواد ضد عفونی کننده در چهار مرحله با کمک خیرین و قرارگاه جهادی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بسته‌های کمک معیشتی تهیه و در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه میان نیازمندان توزیع داشتند و در این امر مهم شهرستان خوانسار در ردیف شهرستان‌های برتر کشور قرار گرفت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها