خبرهای داغ:
مخترع جوان استان فارسی موفق به ساخت دستگاهی شده که در مدت زمانی کوتاه می‌تواند کابین آمبولانس را بصورت کامل ضدعفونی نماید.
کد خبر: ۹۳۰۰۱۹۵
|
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حسین معین جهرمی اظهار داشت: باتوجه به بحران حاضر و فراگیر شدن ویروس کرونا،  یکی از نیازمندی‌های اساسی جامعه بهره گیری سریع و امین از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی می باشد و باتوجه به اینکه آلودگی زدایی از آمبولانس ها یک فرایند طولانی بوده و زمان بازگشت خودرو به چرخه ماموریت درکنار اطمینان از ضد عفونی بودن آن از اهمیت خاصی می باشد، لذا دستگاهی را طراحی کردیم که با سرعت و دقت بالابردن آسیب رساندن به تهجیزات آمبولانس کابین عقب آمبولانس که محل بیمار و انجام عملیات درمانی برای بیمار می باشد را خیلی سریع آلودگی زدایی می کند.

وی درخصوص نمونه خارجی یا داخلی این دستگاه گفت: دستگاه ضدعفونی کننده کابین آمبولانس مشابه خارجی  و یا داخلی ندارد و برای اولین بار در سازمان اورژانس  فارس با حمایت آقای دکتر مرادیان ریس سازمان اورژانس استان طراحی و ساخته شده است.

پرسنل سازمان اورژانس فارس درمورد نحوه کارکرد دستگاه ضدعفونی کننده کابین آمبولانس عنوان کرد: زمانی که آمبولانس در پارک است این دستگاه درون کابین عقب آمبولانس قرار گرفته و تنها با فشردن یک دکمه شست و شو، ضد عفونی و خشک کردن کابین کمتر از  ۱۰ دقیقه  انجام می شود. برای راه اندازی این دستگاه آب، برق و مواد ضد عفونی کننده نیاز می باشد.

معین جهرمی در پایان درخواست کرد: دستگاه های متولی به خصوص سازمان اورژانس کشور و دانشگاه علوم پزشکی شیراز حمایت های لازم را از ما داشته باشند تا بتوانیم خیلی سریع نمونه صنعتی این دستگاه را به تولید برسانیم و بتوانیم در مرحله اول پایگاه های اورژانس در استان و در مرحله دوم تمامی پایگاه های اورژانس کشور را با این وسیله مجهز کنیم .

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها