تقوایی گفت: ۷۴ درصد از مشاغل معرفی شده درگز موفق به دریافت تسهیلات کرونایی به ارزش مجموعا ۵ میلیارد تومان شدند؛ این عدد در جایگاه بالاتری نسبت به میانگین استانی قرار دارد.
کد خبر: ۹۳۰۰۲۴۹
|
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
مهدی تقوایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ با اشاره به آسیب‌های ناشی از کرونا در سطح مشاغل استان اظهار کرد: با توجه به اینکه عمده فعالین شاغل در استان به صورت خصوصی بوده و مانند سایر استان‌ها کارمند دولت یا عضو شرکت‌های شبه دولتی نیستند، لذا خراسان رضوی جزو استان‌هایی است که مشاغل آن بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند.

وی عنوان کرد: بر همین اساس و در جهت حمایت از این مشاغل، وام‌های ۶ میلیون تومانی برنامه ریزی شده است؛ طبق دستورالعمل و ابلاغیه شورای هماهنگی، بانک‌ها موظف هستند که وام مشاغل آسیب دیده از کرونا را پرداخت کنند، حتی اگر وام گیرنده یا ضامن، دارای چک برگشتی و مسائلی از این دست باشند.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری خراسان رضوی تاکید کرد: البته گاهی اوقات بعضی بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات سلیقه‌ای عمل می‌کنند، لذا همانطور که بار‌ها گفته شده، از مردم می‌خواهیم بانک‌هایی که از دستورالعمل تخطی می‌کنند را معرفی کرده تا با آن‌ها برخورد قانونی صورت گیرد.

تقوایی تشریح کرد: شهرستان درگز ۶۹۰ مورد برای دریافت تسهیلات کرونایی به استان معرفی کرده که مجموع مبلغ درخواستی ۶.۵ میلیارد تومان است؛ از این تعداد، تسهیلات ۵۴۰ مورد به ارزش قریب به ۵ میلیارد تومان پرداخت شده و در حال حاضر درگز با ۷۴ درصد پرداختی، در جایگاه بالاتری از میانگین استانی قرار دارد.

وی با تبریک و تسلیت شهادت شهید محسن فخری زاده تبیین کرد: ترور این شخصیت بزرگوار نشان داد دشمن اندیشه و تفکر مردم را نشانه رفته و اصلا نمی‌خواهد آن‌ها فکر کنند؛ لذا در شرایط جنگ تمام عیار امروز نیاز داریم در لحظه تصمیم گیری کرده و تجهیز و تقویت رزمندگان اقتصادی و علمی و ... خود را به آینده موکول نکنیم.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: درگز در بحث اقتصادی دارای ۲۸ طرح به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان است که اگر زمینه این‌ها ایجاد شود می‌توان برای ۱۰۳۲ نفر اشتغال ایجاد کرد؛ همچنین موضوع تونل الله اکبر باید مطالبه جدی مردم و مسئولین بوده و نباید درگز پایان استان باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها