در راستای حمایت از صنایع تولیدی در سال (جهش تولید) بازدید از صنایع برتر استان بوشهر در دستور کار سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه امام صادق علیه السّلام استان بوشهر قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۳۰۰۳۰۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، نظر به اقلیم خاص استان بوشهر و مرز آبی حدود ۷۰۷ کیلومتری با خلیج نیلگون فارس و ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان مرتبط با اقتصاد دریا و کرانه، و در راستای حمایت از صنایع تولیدی در سال (جهش تولید)  بازدید از صنایع برتر استان بوشهر در دستور کار سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه امام صادق علیه السّلام استان بوشهر قرار گرفته است.

در این برنامه محسن مشتاقی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه امام صادق علیه السّلام استان بوشهر به همراه مهندس سیار مدیر کانون بسیج مهندسین صنعت بوشهر و دبیر اجرایی طرح صنعت یار حضور داشتند، ایشان ضمن بازدید میدانی از ابنیه، تأسیسات، انبارها و تجهیزات شرکت، از مراحل مختلف تولید خوراک آبزیان انجام و جلسه مشترکی با حضور مدیر عامل شرکت در محل واحد صنعتی منعقد گردید.

در ابتدای جلسه مدیرعامل شرکت خوراک آبزیان لیان، جناب مهندس صادق سرتلیان ضمن عرض خیر مقدم، به ارائه گزارش جامعی در خصوص عملکرد شرکت پرداختند.

ایشان با بیان اینکه با وجود مشکلات فراوان در مسیر حرکت زاینده و رو به جلو برای این شرکت، ولی به حول و قوه الهی کار تولید و اشتغال زایی متوقّف نگردید و محصولی با کیفیت راهی بازار نمودیم.

صادق سرتلیان افزود: در راستای هدف گذاری برای افزایش تولید، افزایش کیفیت و صادرات محصولات تولیدی، برنامه ریزی برای شروع فاز دوم و در در واقع طرح توسعه کارخانه انجام شده و در راستای تحقق این هدف خرید جدید ترین و بروزترین دستگاه های موجود در بازار جهانی به ارزش تقریبی حدود ۴۰ میلیارد تومان انجام و وارد کشور گردیده است و آماده نصب و بکارگیری در فاز دوم یا توسعه کارخانه می باشد.

با اجرا و عملیاتی شدن این فاز، ضمن افزایش دو برابری تولید کارخانه به حدود ۴۰ هزار تن، برای حدود ۷۰ نفر نیز بصورت مستقیم اشتغال زایی انجام خواهد شد.

تولید کننده برتر استان در ادامه به بیان برخی از مشکلات پیش رو از جمله: مشکلات و عدم تخصیص اعتبار برای اجرای ابنیه برای فاز دوم(طرح توسعه) کارخانه، حضور منفی دولت در بازار، عدم اجرای قانون معافیت مالیاتی بخش کشاورزی و فنی مهندسی (جزء (۱)، بند (ک) قانون بودجه سال ۹۹)، عدم وجود عدالت در توزیع نهاده ها، سوءاستفاده برخی شرکت‌های تولیدی در بخش واردات مواد اولیه، افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی با تخلف بعضی از واردکنندگان در بالا بردن قیمت مواد اولیه تولید با شگردهای خاص از جمله تأسیس شرکت‌های صوری متعلق به خود و در پوشش های مختلف در خارج از کشور، عدم حمایت و نظارت جدی بر تأمین نهاده ها و مواد اولیه تولید بصورت سالم و عادلانه، ایجاد مشکلات و موانع غیر قانونی برای تولید کنندگان توسط برخی از کارکنان دستگاه های اجرایی بویژه تأمین اجتماعی و دارایی پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات