خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: مسئله پاسخ دهی به ترور شهید فخری زاده فقط انتقام نیست. مسئله احیای توازن راهبردی، ایجاد بازدارندگی، ترسیم مجدد قواعد بازی و جابجایی خطوط قرمز است.
کد خبر: ۹۳۰۰۳۴۷
|
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

همزمان با ترور دانشمند هسته ای کشورمان شهید محسن فخری زاده، حجت الاسلام و المسلمین حسین ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار داشت: ترور شهید فخری زاده بر اساس ارزیابی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی از رفتار ایران مبنی بر عدم واکنش در دوره انتقالی ریاست جمهوری آمریکا به امید مذاکره صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در واقع آن‌ها این مقطع و احتمالاً در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب پس ‌از آن را فرصتی مناسب برای تثبیت رویکرد خود در قبال ایران می‌دانند که بر این اساس ضمن تصویرسازی از ایران بعنوان بازیگری آسیب‌پذیر، عملاً توان بازدارندگی کشور را در ابعاد مختلف امنیتی، نظامی، سیاسی، اقتصادی و... به چالش می‌کشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه با بیان اینکه هدف رژیم صهیونیستی از این ترور نشان دادن ارتباط برنامه هسته‌ای ایران به برنامه‌های نظامی و برجسته‌سازی این مسئله برای اروپا و آمریکا و افزایش هزینه بازگشت احتمالی آن‌ها به برجام و افزایش توان چانه‌زنی متحدانش در راستای کسب منافع بیشتر و تحمیل محدودیت بیشتر بر تهران است؛ افزود: فضای پیش رو در مدت باقی مانده اتمام دولت ترامپ، فرصتی مناسب برای احیای بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از طریق اقدام قاطع، فوری و متناسب، در عین استمرار این روند علیه منافع مستقیم دشمن است.

ابوالقاسمی در ادامه اضافه کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال افول، از توان لازم برای درگیری گسترده با جمهوری اسلامی برخوردار نیستند و تنها از طریق اقدامات ایذائی به دنبال پیروزی در جنگ اراده‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه راه مؤثر مقابله، تغییر ارزیابی و درک راهبردی دشمن با استفاده از تمامی ابزارهای در دسترس است؛ گفت: در صورت عدم تثبیت توان بازدارندگی کشور هیچ‌ کدام از اهداف موردنظر محقق نخواهد شد. مسئله پاسخ دهی به ترور شهید فخری زاده فقط انتقام نیست. ما داغداریم اما هیجان زده نیستیم. مسئله احیای توازن راهبردی، ایجاد بازدارندگی، ترسیم مجدد قواعد بازی و جابجایی خطوط قرمز است. روند راهبردی باید تغییر کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه بیان داشت: خطرناک تر از عملیات ترور ‌و خرابکاری، محاسباتی است که دشمن در ذهن دارد. باید به این محاسبات حمله کرد. دشمن باید درباره هزینه و فایده اقداماتش شروع به محاسبه مجدد کند. این با اقدامات عادی میسر نیست.

ابوالقاسمی تاکید کرد: خروج از (محاسبه پذیری) مهم ترین گام راهبردی است که باید برداشته شود. روند فعلی تنها زمانی متوقف و معکوس خواهد شد که سیستم امنیتی منطقه تغییر کند. امریکا و اسراییل درباره نقطه ای که اراده ایران بر این تغییر تعلق خواهد گرفت، دچار اشتباه برآورد شده اند و هزینه آن را خواهند داد.

وی با بیان اینکه یکی از مضحک ترین استدلال هایی که در این روزها خواهید شنید این است که پاسخ دهی، افتادن در دام دشمن است؛ خاطرنشان کرد: سوال این است: در دو‌سال گذشته که در دام ادعایی آقایان نیفتادیم، رفتار دشمن خشن تر شد یا آرام تر؛ تنش بیشتر شد یا کمتر؟ پاسخ، دام نیست، این تحلیل ها دام است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه در خاتمه گفت: تیم ترامپ و صهیونیست ها در حال پر کردن دست دولت بعدی امریکا هستند چون بدنه امنیتی در امریکا جمهوری خواه و دموکرات ندارد. دست از سر ایران بر نمی دارند مگر اینکه دستشان کوتاه شود. تاثیر بر سیاست دولت بایدن فقط با تولید قدرت ممکن است نه با ایستادن و تماشا کردن.

ارسال نظرات
پر بیننده ها