۴۳۰ میلیارد برای پروژه‌های آبخیزداری لرستان هزینه شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به نقش موثر پروژه‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب در مرکز این استان، گفت: در این راستا ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
کد خبر: ۹۳۰۰۳۷۵
|
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، شیرزاد نجفی، گفت: در بارش‌های اخیر شهر خرم آباد، اثر بخشی سازه‌های آبخیزداری در کنترل سیل و رواناب در حوزه آبخیز شهر خرم آباد قابل مشاهده بود.

وی، به بارش‌های ۴۷.۸ میلی متری هشتم و نهم آذرماه در شهر خرم آباد اشاره کرد و افزود: شاهد آن بودیم که، اثربخشی عملیات آبخیزداری در حوزه شمال شهر خرم آباد شامل حوزه‌های «فلک الدین»، «سرمرغ»، «زرین چغا»، «ریمله»، «سرآسان»، «آبشار طلایی» و «کرگانه» باعث حفاظت از منابع آب و خاک در بالادست حوزه شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، بیان داشت: با انجام عملیات بیومکانیکی و مکانیکی شامل احداث سازه‌های خشکه چین، بانکت و همچنین احداث سازه‌های سنگی ملاتی و خاکی، حجم وسیعی از رواناب در پشت سازه‌های احداثی جمع آوری و سبب کنترل رواناب و سیلاب و تأخیر در ورود سریع رواناب به رودخانه خرم آباد شده به نحوی که با این حجم بارش، شاهد کمترین رواناب در رودخانه خرم رود بودیم.

نجفی، افزود: در سیل سال ۹۸ خسارات جبران ناپذیری به تأسیسات، اماکن، جاده‌ها، پل‌ها، اراضی کشاورزی، باغات و…وارد شد که در صدد آن هستیم با کمک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و استاندار با ایجاد و اجرای پروژه‌های آبخیزداری خصوصاً در مناطق و حوزه‌های سیل خیز استان مانند خرم آباد، پلدختر و چگنی کمترین خسارت به استان وارد شود.

وی، عنوان کرد: در سال ۹۸ و ۹۹ بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری شهری و کنترل سیلاب در ۱۳ حوزه شهر خرم آباد شامل حوزه‌های «فلک الدین»، «سرمرغ»، «زرین چغا»، «ریمله»، «سرآسان»، «کرگانه»، «قلعه گل»، «کاکاشرف»، «پیرجد»، «کرگاه»، «شوراب»، «قلعه جغد» هزینه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات