خبرهای داغ:

اجرای طرح «شهید سلیمانی» در ۴ محله کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه گفت: طرح شهید سلیمانی تا کنون در چهار محله از این شهر اجرا و در 6 محله دیگر هم بزودی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۰۴۹۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر امروز در ششمین‌ جلسه طرح شهید سلیمانی که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان کرمانشاه برگزار شد، خطاب به مدیران ادارات و‌دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد ، اظهار داشت: همه دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان کرمانشاه موظف هستند که در طرح شهید سلیمانی و محدودیت‌سازی با تمام توان همکاری و مشارکت داشته و از آن حمایت کنند.

وی همچنین با اشاره به تلاش مجریان طرح شهید سلیمانی، تصریح کرد: نیروهای بسیج  و‌ مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با تمام ‌توان در اجرای این طرح حضور دارند و آموزش‌های لازم را هم در این خصوص دیده‌اند.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: همه باید تلاش کنیم که در شناسایی بیماران و رصد و رهگیری آنان اقدامات موثر انجام داده تا شاهد کاهش  بستری بیماران در بیمارستان‌ها باشیم و به تبع کاهش آمار مرگ و میر بیماران مبتلا به بیماری کرونا باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح در چهار محله کرمانشاه(جعفرآباد، دولت‌آباد، صدرا، ظفر)، افزود: چهار مرکز منتخب برای انجام تست‌های سریع و پیگیری امور در این راستا فعال است و ۶ مرکز دیگر هم تدارک دیده شده که‌ با حضور ایثارگرانه نیروهای بسیج و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در  طرح شهید سلیمانی ارائه خدمات در محلات مختلف سطح شهر را خواهند داشت.

رنجبر با بیان اینکه مراجعه حضوری به درب تمامی خانه‌ها در قالب این طرح نداریم، گفت: ممکن است با دادن تست کرونا یا از طریق تماس با سامانه ۴۰۳۰ مثبت بودن بیماری فردی تشخیص داده شود  در این صورت خانواده فرد مذکور توسط تیم‌های آموزش دیده طرح غربالگری و آموزش‌های لازم را می‌بینند.

وی تصریح کرد: منزل فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد چنانچه مکان مناسبی برای قرنطینه نداشته باشد از قرنطینه‌های غیرخانوادگی که برای خواهران و برادران پیش‌بینی شده، استفاده می‌شود.

رنجبر تصریح کرد: پس از شناسایی آمار بیماران مبتلا به کرونا توسط این کمیته نطارتی و با همکاری مراکز منتخب فهرست اسامی آنان یعنی بیماران مثبت به کمیته حمایتی که زیرنظر بسیج سپاه مدیریت می‌شود، ارائه و نیروهای تحت امر کمیته حمایتی وضعیت خانواده‌هایی را که از طریق سامانه ۴۰۳۰ و‌ همچنین درگاه اینترنتی سلامت و کمیته نظارتی زیرنظر مرکز بهداشت ارائه داده‌اند مورد بررسی قرار می‌دهند و اقدامات حمایتی مورد نیاز در صورت لزوم انجام می‌شود.

فرماندار کرمانشاه در ادامه از اداره ورزش وجوانان شهرستان کرمانشاه خواست ، در صورتی که برخی باشگاه‌های خصوصی به‌صورت مخفیانه فعالیت ورزشی می‌کنند با آن‌ها برخورد کرده نسبت به تعطیلی آن‌ها اقدام کند.

وی همچنین از سازمان‌های تاکسیرانی واتوبوسرانی هم خواست که در زدن ماسک توسط مسافران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان فعال باشند.

ارسال نظرات