خبرهای داغ:

۲۰ محله آسیب‌پذیر استان کرمانشاه تحت پوشش طرح کرامت سپاه قرار دارد

معاون اجتماعی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: ۲۰ محله آسیب‌پذیر و محروم استان از جمله هفت محله شهر کرمانشاه تحت پوشش طرح کرامت سپاه قرار دارند.
کد خبر: ۹۳۰۰۵۰۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴

سرهنگ شهریار محمدی در گفتگو خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، با اشاره فعالیت‌های طرح کرامت از سال 96 در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: هشت فعالیت عمده در قالب این طرح در محلات اجرا می‌شود و 20 محله در استان به این منظور شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه هفت محله در شهر کرمانشاه و در هر یک از شهرستان‌های استان نیز یک محله از آسیب‌پذیرترین محلات مدنظر قرار گرفته است عنوان کرد: فعالیت‌های آموزشی یکی از اقدامات است که پیشگیری از طلاق، آموزش پیش از ازدواج، مشاوره برای زوجین دارای اختلاف و اختلاف بین فرزندان و والدین در این فعالیت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.

محمدی گفت: در این آموزش‌ها از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده شده و در سپاه نیز اساتید مجربی در این زمینه وجود دارند و هیئت‌های اندیشه‌ورزی راه‌اندازی شده و از اساتید جامعه‌شناس استفاده شده است.

وی موضوع بهداشتی و درمانی را از دیگر اقدامات طرح کرامت عنوان کرد و افزود: محلات مورد نظر طرح فقیرنشین هستند و از نظر زیرساختی مشکلات بهداشتی دارند و به طور نمونه در محله آقاجان کرمانشاه به پایگاه بهداشتی درمانی راه‌اندازی شده که با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی هفته‌ای یکبار ویزیت و تجویز رایگان دارو انجام می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه با کمپ‌های ماده 15 و ماده 16 ترک اعتیاد به ویژه در شهر کرمانشاه هماهنگی انجام شده و از سال 96 تاکنون بیش از 1000 نفر برای ترک اعتیاد به کمپ معرفی شده‌اند گفت: هزینه آن به طور عمده از طریق سپاه و خیران تأمین شده است و در سال 96 و 97 وزارت کشور به خوبی حمایت کرد اما در سال 98 و 99 حمایت‌ها متوقف شد.

وی با اشاره به اهمیت توانمندسازی در محلات آسیب‌پذیر به دلیل بی‌سرپرست یا بدسرپرست بودن خانواده‌ها عنوان کرد: برای این افراد دوره‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف از جمله خیاطی و آشپزی برگزار شده است و علاوه بر این در دوران شیوع کرونا کارگاه‌های تولید ماسک نیز راه‌اندازی شد و از زنان بدسرپرست و بدسرپرست به کار گرفته شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار