فرشاد جلوه ده
استاندار اردبیل از تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌ها در اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۰۵۳۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷

 

 اردبیل، مشگین شهر و پارس‌آباد همچنان در وضعیت قرمزند

به گزارش خبرگزاری بسیج استان اردبیل، اکبر بهنام‌جو صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  با توجه به وضعیت قرمز اردبیل، مشگین شهر و پارس‌آباد محدودیت‌های کرونایی یک هفته دیگر در این شهرستان‌ها تمدید می‌شود.

وی درصد تعطیلی مشاغل مشمول طرح محدودیت را در اردبیل ظرف 11 روز را 97 درصد و میزان رعایت دورکاری در ادارات را 90 درصد اعلام نمود  و گفت: در این مدت اغلب مشاغل بجز کسب و کارهای ضروری و گروه یک مرتبط با سلامت و تأمین مایحتاج عمومی مردم و نیز دستگاه‌های خدمات‌ رسان تعطیل بودند و ادارات نیز حجم حضور نیروهای انسانی خود را تا یک سوم کاهش دادند.

استاندار اردبیل بیان کرد: از یکم تا یازدهم آذر‌ ماه، طی 13223 بازرسی و نظارت صورت گرفته از اصناف و اماکن، 3497 مورد تذکر و 1453 مورد اخطاریه به اماکن متخلف داده شده، 90 واحد صنفی پلمپ گردیده و 83 امکنه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

بهنام‌جو با بیان اینکه اصناف همکاری و مشرکت خوبی در اجرای طرح داشته‌اند، تصریح کرد: مشارکت مردم استان در اجرای طرح خوب بوده به طوری که بیش از 90 درصد مردم پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند؛ تردد در جاده‌های استان کاهش یافته و تردد شبانه نیز تقریباً متوقف شده است.

وی افزود: خوشبختانه محدودیت‌ها تأثیرات بسیار مثبتی داشته و میزان مبتلایان و بستری‌های کرونایی در استان اردبیل با شیب کندی در حال کاهش است و در راستای حفظ سلامت شهروندان اردبیلی همه موظف به اجرای مصوبات این ستاد هستند.

ارسال نظرات