خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول سازمان بسیج اصناف فارس در گفتگو با بسیج تشریح کرد:
مسئول سازمان بسیج اصناف فارس با اعلام آغاز به کار قرارگاه ۱۷ ربیع در استان فارس، از کشفیات یک ماهه این قرارگاه خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۰۶۲۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

سرگرد مهدی دوکوهکی مسئول سازمان بسیج اصناف فارس در گفت‌وگو با خبرنگار بسيج در شیراز، تأکید کرد: اصناف، هم منصف هستند و هم دلسوزی و تعهد در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را سرلوحه کار خود قرار می دهند.

وي اظهار داشت: در همه اقشار و صنوف، عده ای هستند که منافع شخصی خود را به منافع ملی و مردم ترجیح می دهند، در اصناف هم به همین صورت است.

دوکوهکي از راه اندازی قرارگاه 17ربیع در استان فارس در راستای سخنان مقام معظم رهبری در 13 آبان مصادف با 17 ربیع الاول و روز مبارزه با استکبار جهانی و میلاد پیامبر اکرم مبنی بهبود معیشت و مبارزه با گرانفروشی و مبارزه با احتکار، خبر داد گفت: این قرارگاه در سطح کشور، و همزمان در استان فارس تشکیل شد و اولین جلسه را با حضور فرمانده سپاه فجر استان، دادستان مرکز استان، رئیس سازمان صمت استان، رئیس تعزیرات حکومتی استان و مدیر جهاد کشاورزی استان برگزار و تفاهم نامه ای در این راستا میان این ارگان ها منعقد، و وظایف و تعهدات هر دستگاه در این تفاهم نامه آورده و امضا شد.

به گفته دوکوهکی، در این طرح به عنوان طرح "همیاران بازرسی"، سپاه فجر فارس تأمین نیروهای بازرسی را از بسیجیان اصناف جهت کمک به بازرسان اتاق اصناف و سازمان صمت تعهد کرده است. این نیروها آموزش های لازم را دیده و با تخلفات آشنا شده اند.

مسئول سازمان بسیج اصناف فارس ادامه داد: جلسه دوم این قرارگاه، با حضور کلیه عوامل به صورت ویدئوکنفرانس، و در شهرستان ها هم با همین شاکله این جلسات برگزار شد.

وی با یادآوری اینکه قرارگاه 17ربیع در فارس ، از روز 20 آبان ماه تا 8 آذرماه، با معرفی 772 نفر به عنوان همیار بازرس، و بیش از 120 دستگاه خودرو کار خود را آغاز کرده، تصریح کرد: با گشت های مشترک انجام شده و اطلاعاتی که مردم در اختیار این بازرسان قرار دادند، در یک ماه گذشته، بیش از 200 پرونده گرانفروشی، کمفروشی، امتناع از فروش و احتکار در مراجع قضایی و تعزیرات تشکیل شده و بیش از تعداد 50 واحد صنفی هم در کل استان پلمپ شده است.

مسئول سازمان بسیج اصناف فارس افزود: در این راستا تا کنون بیش از 169هزار و 468لیتر روغن کشف شده، 12هزار بسته شکر یک کیلویی، بیش از 5میلیارد ریال مواد شوینده، در استان و 2هزار و 665 تن پیاز از شهرستان مرودشت، سپیدان و بیضا کشف شده است.

خودرو، پوشک بچه، قند و بعضی اقلام دیگر هم از کشفیات این قرارگاه است که دوکوهکی به آن اشاره و تأکید کرد: همشهریان عزیز موارد احتکار را با سامانه 114 اطلاعات سپاه، و موارد امتناع از فروش یا کمفروشی را به سامانه 124 و یا شماره تلفن 32340000 بازرسی اتاق اصناف اطلاع دهند.

وی تأکید کرد: با تدابیر فرمانده سپاه فجر استان و راهنمایی های وی، و پیگیری های لحظه ای ایشان، این طرح در فارس به نتایج قابل قبولی رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها