فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان:

مکتب انقلاب اسلامی ظرفیت تبدیل به یک گفتمان ملی-اسلامی را دارد

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان گفت:هفته مکتب انقلاب اسلامی،از ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به یک گفتمان ملی،اسلامی و جهانی در همه سطوح نخبگان تا عامه مردم برخوردار است.
کد خبر: ۹۳۰۰۸۱۴
|
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سرهنگ مصطفی ملکی در نشست مکتب انقلاب اسلامی که با حضور شبکه روشنگران بسیج شهرستان ماهنشان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت شهید محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای اظهار کرد: هرچند این حوادث ناگوار منجر به از دست دادن سرمایه‌هایی از انقلاب و نظام اسلامی می‌شود، اما از طرفی دیگر زنده و پویا بودن جامعه اسلامی به باز بودن باب شهادت در جامعه بوده و به واسطه این بزرگواران خط سرخ شهادت امتداد یافته است.

وی در ادامه به معرفی مکتب انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مکتب انقلاب اسلامی عنوانی برگرفته از اندیشه، مبانی، راه، اهداف و وظایف انقلاب و برخاسته از مکتب اصیل اسلام ناب است.

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان با اشاره به اینکه سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام در ۱۲ آدر ماه سال ۷۹، سرآغاز طرح صریح بحث مهم «فرایند تحقق اهداف اسلامی» است، افزود:ترسیم راه انقلاب اسلامی و چینش مراحل پنچ گانه آن یعنی انقلاب، نظام، دولت، کشور و تمدن اسلامی در این سخنرانی بطور شفاف و زیبا بیان شده است.

ملکی تکرار و تاکید امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به این مبحث در سال‌های متمادی و تبیین شاخص‌های دولت مطلوب اسلامی در شهریور ماه سال ۹۸ در دیدار کابینه دولت یازدهم را نشان از نقش راهبردی آن و لزوم توجه نخبگان جامعه و مسئولان کشور دانست و تصریح کرد:این مبحث از ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به یک گفتمان ملی، اسلامی و جهانی در همه سطوح نخبگان تا عامه مردم برخوردار است.

وی همچنین مباحث فرایند تحقق انقلاب اسلامی را از مشخصات اصلی و کلیدی منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در هدایت جریان انقلاب اسلامی دانست.

ملکی با اشاره به لزوم پرداختن به کار فکری و فرهنگی عمیق در بین نیرو‌های انقلابی، گفت:اگرچه انقلاب اسلامی همواره بر اساس یک اندیشه روشن به سمت اهداف در حرکت بوده، اما در مواردی «فقر معرفتی» نسبت به این اندیشه، مشکل آفرین بوده‌است.

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را سندی جامع منطبق بر فرایند تحقق انقلاب اسلامی، مبتنی بر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی دانست و افزود: در حقیقت نقشه عملی، اسلامی شدن منش و روش همه مسئولین برای ایجاد دولت اسلامی است تا بتوانند مسیر مهم و خطیر دولت و تمدن اسلامی را هموار سازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این بیانیه برای شکل گیری امتی است که بتواند مسئولیت ساختن چنین دولتی را به دوش کشیده و در آن نقش ایفا کند.
ارسال نظرات