بسطام واقف‌ترین منطقه در استان سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: بیشترین وقف‌ها در استان طی نیمه نخست امسال مربوط به بخش بسطام در شهرستان شاهرود بود.
کد خبر: ۹۳۰۰۹۶۵
|
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
بسطام واقف‌ترین منطقه در استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی اظهار کرد: نیمه نخست امسال ۲۸ وقف جدید به ارزش ۱۶۱ میلیارد و ۶۸۵ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال در استان سمنان ثبت شد که از این تعداد ۱۱ وقف مربوط به بخش بسطام بود.
وی افزود: ترویج و نهادینه سازی سنت حسنه وقف از اصلی‌ترین رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می‌رود، اما انتظار می‌رود برای ترویج فرهنگ وقف به واسطه گستردگی خدمات و کارکرد‌های نهاد وقف برای آحاد جامعه، بخش‌های مختلف بیش از پیش همراه باشند.
تدینی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف بنا بر نیاز و اقتضائات روز جامعه طراحی و اجرا می‌شود، ادامه داد: بر همین اساس ارتقاء سطح آگاهی و شناخت عمومی مردم نسبت به این سنت حسنه الهی موجب افزایش وقف‌های جدید خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: در این ارتباط پیگیر ایجاد و تنظیم وقف‌های جدید متناسب با نیاز‌های روز جامعه و برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور اندیشمندان، صاحب نظران، علما، اساتید، نخبگان و معتمدان محلی و اصناف هستیم.
وی ادامه داد: نیمه نخست امسال هفت وقف جدید در شهرستان دامغان، چهار وقف در هریک از شهرستان‌های شاهرود و میامی و یک وقف در هریک از شهرستان‌های سمنان و گرمسار ثبت شد.
وی اضافه کرد: واقفان استان سمنان در نیمه نخست امسال موقوفه‌های خود را برای هزینه‌کرد در زمینه‌های مختلف مانند تامین هزینه امور مساجد و حسینیه، امور قرآنی، موقوفه امامزاده و برگزاری مراسم عزاداری، اشتغالزایی، طلاب و حوزه علمیه، دارو، درمان و تامین جهیزیه ثبت کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: واقفان استان در نیمه نخست امسال هشت قطعه زمین، پنج سهمیه آب، ۶ خانه، ۳ باب آپارتمان، ۲ باب مغازه، یک باغ و ۲ سهام شرکت‌های معتبر را وقف کردند. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار