مسئول معاونت اجتماعی سپاه استان بوشهر در نشست با مسئول سازمان بسیج حقوقدانان این استان گفت: فعالیت حقوقدانان بسیجی در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار است که لازم است این فعالیت‌ها بیش از پیش تقویت شود.
کد خبر: ۹۳۰۱۰۲۰
|
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲
حقوقدانان بسیجی در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سرهنگ حسین قاسمی اظهار کرد: حقوقدانان یکی از قشر‌های تحصیل کرده در زمینه مسائل و مشکلات حقوقی هستند که با انواع آسیب‌های اجتماعی و جرایم مختلف آشنایی دارند به همین جهت می‌توانند با کار در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی موجب رفع و یا کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در جامعه شوند.
وی تصریح کرد: همان طور که حقوقدانان بسیجی در سال‌های گذشته با روحیه جهادی، اخلاص و تمام وجود خود در بین مردم حضور پیدا کرده و بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه داده‌اند نیاز است تا در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز بیش از گذشته از ظرفیت این قشر در جهت آگاهی‌بخشی حقوقی به شهروندان محله‌های آسیب دیده اجتماعی استفاده شود.
این مقام مسئول در ادامه با بیان این که حقوقدانان در فعالیت‌های خود امام علی علیه السلام را سرمشق و الگوی خود قرار دهند تصریح کرد: هنگامی که قضاوت‌های حساس و کلیدی امیرالمؤمنین علی علیه السلام چه در زمان خود و چه در زمان خلفای سه گانه را مورد مطالعه قرار می‌دهیم سه معیار اصولی قضاوت ایشان شامل حساسیت، ریزبینی و درک وجود خداوند را به وفور مشاهده می‌کنیم.
سرهنگ محمود شریفی مسئول بسیج حقوقدانان سپاه امام صادق (ع) با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی امروزه یکی از معظلات اساسی و ریشه‌ای جامعه می‌باشدافزود: یکی از آسیب‌هایی که بنیان تحکیم خانواده دچار یک نوع انحطاط و فرو پاشی قرار می‌دهد طلاق است، که نمونه مصادق عینی آن را مطابق آمار ثبت احوال از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۸ روند تصاعدی و افزایشی داشته است و بلعکس آن شاهد بالارفتن سطوح سنی ازدواج در مردان و زنان و کاهش چشمگیر ازدواج هستیم.

ایشان درادامه بیان نمود:برای کاهش پله‌ای آسیب‌های اجتماعی نیاز به یک کار متحدد شکل و منسجم است یک گروه هیئت اندیشه ورز که متشکل از حقوقدان، روان شناس، جامعه شناس و نماینده دستگاه‌های تخصصی در زمینه موضوع مربوطه هستیم تشکیل، و از جزیره‌ای کار کردن دستگاه‌های متولی در امر کاهش آسیب‌های اجتماعی پرهیز شود.

مسئول بسیج حقوقدانان سپاه امام صادق (ع) با اشاره به سخن مقام معظم رهبری هنگامی که سیاست‌های کلی خانواده را در سال ۱۳۹۵ ابلاغ نمودنداذغان نمود:یکی از لوایحی که مورد بازنگری قرار گرفته و هم اکنون در صف لوایح در دست برسی در صحن علنی مجلس قرار دارد مربوط می‌شود به لایحه صیانت و کرامت و تامین امنیت بانوان در مقابله با خشونت و بزهکاری است.

در پایان بسیج حقوقدانان آمادگی هرگونه ابعاد حقوقی و قضایی با معاونت اجتماعی سپاه امام صادق (ع) را اعلام و از سرهنگ قاسمی تقدیر و تشکربعمل آمد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها