کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با بسیج:

اقدام راهبردی مجلس در مقابله با تحریم‌ها جریان مذاکره را خلع سلاح کرد

کارشناس مسائل سیاسی طرح اقدام راهبردی مجلس در مقابله با تحریم‌ها را خلع سلاح کردن  جریان مذاکره مجدد در کشور دانست.
کد خبر: ۹۳۰۱۳۶۰
|
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
محمد اکبرزاده ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ساری، با اشاره به طرح اقدام راهبردی مجلس در مقابله با تحریم‌ها گفت: در نظام اسلامی به لحاظ راهبردی  فرقی بین جو بایدن و دونالد ترامپ روسای جمهور آمریکا   نیست، اما به لحاظ نوع سیاست خارجی آمریکا تفاوت‌هایی را در این زمینه باید قائل شد.

این کارشناس مسائل سیاسی به انتخاب کاندیدای دموکرات‌ها در ریاست جمهوری آمریکا اشاره و اضافه کرد: با انتخاب جوبایدن به یک باره، اتفاقاتی در داخل کشور می‌افتد که جای سوال و تامل است که چطور با انتخاب نامزد دموکرات‌ها قیمت دلار، ارز و طلا پایین می‌آید؟

اکبرزاده با تصریح بر اینکه با تغییر رییس جمهوری آمریکا برخی‌ها در داخل کشور دوباره باب مذاکره و گفتگو را پیش کشیدند، افزود: برخی از مسئولین دولتی حرف از بازگشت به برجام می‌زنند تا دوباره افکار جامعه را به سمت وعده‌های خود سوق دهند و بگویند که با برگشتن به برجام وعده‌هایشان عملی خواهد شد.

این کارشناس مسائل راهبردی در ادامه  طرح اقدام راهبردی مجلس در مقابله با تحریم‌ها را خلع سلاح کردن  جریان مذاکره مجدد در کشور دانست و بیان کرد: این اقدام پاشنه آشیلی است که توانسته به صورت هوشمندانه با ۲۴ ماه کار کارشناسی جلوی خسارت‌ها را بگیرد. مجلس دراین طرح ۲ ماه به اروپایی مهلت داد تا وعده‌های خود را در موضوع برداشتن تحریم‌ها عملی کنند.و اگر اروپایی ها وعده های خود را عملی کردند ایران همچنان به برجام متعهد خواهد ماند.

اکبرزاده با تاکید بر اینکه مجلس در این اقدام فضای راه اندازی مذاکره مجدد را گرفته است، خاطرنشان کرد:مجلس با اقدام انقلابی این طرح را به صورت یک قانون تصویب  کرد که به تائید شورای نگهبان هم رسید تا دست جریان مذاکره مجدد را ببندد که دوباره نخواهند رئیس جمهوری را سرکار بیاورند که باب تعامل و مذاکره با تیم دموکرات‌ها و رئیس جمهور جدید آمریکا را باز کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی انتقادات رئیس جمهور و برخی از مسئولان دولتی به اقدام  انقلابی مجلس را به ضرر شرایط کشور دانست و  تصریح کرد: مجلس با هماهنگی شورای امنیت ملی این اقدام را به صورت یک قانون مصوب کرد، اما رئیس جمهور کشور که قسم خورد به قانون پایبند باشد، به صراحت می گوید من این قانون را قبول ندارم.

اکبرزاده با ابراز تاسف از اینکه برخی‌ها که باید مجری قانون باشند، اما به قانون عمل نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: جریان خزنده و خطرناکی در کشور در تلاش است تا دوباره افکار عمومی را به سمت مذاکره مجدد سوق دهد و بخواهد باز در انتخابات ۱۴۰۰ جریان لیبرالی را سرکار بیاورد لذا باید جامعه نخبگانی برای مردم این موضوع را تببین و تحلیل کنند چرا که این جریان هشت سال معیشت مردم را معطل مذاکره کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها