مسئول بسیج حقوقدانان استان زنجان از اجرای طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد با همکاری بسیج اقشار در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۱۵۱۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

علیرضا حیدری در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با اشاره به اینکه طرح کمک های مومنانه با تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در راستای حمایت از اقشار نیازمند وآسیب پذیر از ابتدای سال 99 شکل گرفت،اظهار کرد:بسیج حقوقدانان استان زنجان نیز در راستای لبیک به فرمان امام خامنه ای (مدظله العالی)در دو مرحله اقدام به توزیع بسته های معیشتی در بین اقشار آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا نمود.

 

وی با بیان اینکه در مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه بسیج حقوقدانان به شکلی متمایز اقدام به خدمات رسانی وکمک نمود،افزود:مدیریت این طرح به این صورت بود که در قالب کمیته های مختلف چندین فعالیت را انجام دهد.

 

مسئول بسیج حقوقدانان با بیان اینکه یکی از این کمیته ها، کمیته آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد بود ،تصریح کرد:مسئولیت این کمیته بر عهده بسیج حقوقدانان استان قرار گرفت و برخی اقشار بسیج نیز در زیر مجموعه این کمیته قرار گرفته اند.

 

حیدری با تاکید بر اینکه پس از ابلاغ این کمیته به بسیج حقوقدانان استان که متشکل از دانشجویان،فارغ التحصیلان،قضات و وکلای دادگستری استان،اعضای کانون وکلا،اعضای مشاوران خانواده قوه قضاییه،اعضای کانون سردفترداران ودفتریاران،اعضای کانون کارشناسان رسمی و اعضای بسیج حقوقدانان می باشد،خاطرنشان کرد:این طرح با محوریت بسیج حقوقدانان وبا حضور وشرکت آحاد مردم در قالب پویش مردمی شکل گرفته است.

 

این مسئول با بیان اینکه این طرح در چهار مرحله اجرا می شود،یادآور شد:طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد از 4آذر ماه سال جاری در استان زنجان آغاز شده و تا پایان سال در زمانبندی های مختلف نظیر سالروز شهادت سردار سلیمانی،ولادت حضرت زهرا(س) ،شهادت امام موسی کاظم(ع) و ولادت امام علی(ع) توسط بسیج اقشار نظیر بسیج جامعه زنان،بسیج ورزشکاران،بسیج مداحان،بسیج اصناف،بسیج طلاب و... اجرا می شود.

 

وی با یادآوری اینکه 154 زندایی جرایم غیرعمد در بحث مالی در استان زنجان وجود دارد،یادآور شد:با عنایت خداوند متعال وبا کمک های مردمی پس از جمع آوری کمک های مالی اقدام به آزادسازی زندانیان خواهیم نمود.

 

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر جمع آوری کمک های نقدی،بسیج حقوقدانان اقدام به تشکیل کمیته صلح وسازش نموده است،گفت:در این کمیته حقوقدانان بسیجی استان اقدام به جلب رضایت شاکیان ویا توافق بر پرداخت حداقل مبلغ برای توافق را دارند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد:امیدواریم بتوانیم با همکاری وکمک های مردمی وبسیج اقشار سهمی کوچک در آزادسازی زندانیان ایفا کنیم.

 

 

ارسال نظرات