"شهید فخری زاده" نمونه بارز دانشجو تراز انقلاب اسلامی بود
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی سعیدی، دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه و حکمت اسلامی در رابطه با روز دانشجو با اشاره به اینکه مسئله «تراز سنجی» یا «موقعیت یابی» دو بعد دارد، اظهار داشت: یک طرف دانشجو یا دانشگاه و طرف دیگر انقلاب اسلامی است که اولین شرط هم ترازی «فهم» است اگر دانشجو یا دانشگاه بخواهد هم تراز شود باید ماهیت انقلاب اسلامی را درک کند و سیر مراحل تحقق اهداف آن را بشناسد.
وی وقعیت یابی، هویت یابی و شخصیت سنجی دانشجو یا دانشگاه را از ویژگی های تراز انقلاب بودن خواند و گفت: دانشجو باید موقعیت خود را در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی مشخص کند، زیرا بسته به موقعیت انقلاب اسلامی در سیر تحقق اهدافش، متغییر خواهد بود.
سعیدی با بیان اینکه در هر دهه و دوره انقلاب اسلامی در یکی از پنج مرحله تمدنی خود قرار دارد که به تناسب،موقعیت می تواند متفاوت باشد، گفت: به طور نمونه در دوره انقلاب، دانشگاه و دانشجو تراز انقلاب به حضور میدانی دانشجویان در جنبش های اجتماعی، در دوره نظام سازی دانشجو و دانشگاه تراز به شکل دهی جنبش های نرم افزاری، در دوره دولت سازی، دانشجو و دانشگاه تراز به جهاد کبیر معنا می شود، بنابراین دانشگاه و دانشجو تراز انقلاب باید در سیر تحقق تمدن نوین اسلامی دیده شود و بسته به آن باید تعریف شود.
جانشین دفتر بسیج دانشجویی شیروان تاکید کرد: لازم به توجه است که در یک وصف کلی ، دانشجو تراز انقلاب اسلامی، یعنی کسی که توان تشخیص موقعیت انقلاب اسلامی را در سیر تحقق تمدن نوین اسلامی دارد و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، در واقع محفل تربیت دانشجوی تراز انقلابی خواهد بود.
وی نمونه بارز دانشجو تراز انقلاب اسلامی را شهید فخری زاده خواند و گفت: این شهید راه علم و دانش، نیاز روز انقلاب اسلامی را درک کرده و تمام همت و تلاش خود را در جهت رفع آن به کار گرفت، جریان و جبهه معاند انقلاب اسلامی تاب و تحمل چنین افرادی را ندارد لذا هر کار می کنند که این شخصیت ها را از بین ببرند، هرچند دشمن از رویش های انقلاب اسلامی غافل است و قطعا این راه ها تعطیل نخواهند شد.
سعیدی با بیان اینکه امام خمینی (ره)، در بیشتر دیدارهایی که با دانشجویان و قشر جوان جامعه داشتند بر «استقلال فکری» تاکید کرده اند، گفت: دانشجو باید پرچم استقلال فکری که اساس همه استقلال ها است، در دست بگیرد واین در واقع به آن معنا است که شخص در تفکر باید متکی بر خود باشد و در نظر، ایده و ایدئولوژی پیرو دیگران نباشد.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تصمیم سازی را به عنوان رسالتی برای دانشجو عنوان کرده است، گفت: محور فعالیت های دانشجویان در عرصه های اجتماعی، علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هنری باید جهت دهنده تصمیم مسئولان کشوری باشد که نقش دانشجو در این مقوله خیلی ضروری و تصمیم ساز است.
دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه و حکمت اسلامی در رابطه با اظهارات شخصی همچون ربع پهلوی مطرح کرد: تضاد رفتاری و سیاسی پهلوی ها بسیار است، به گونه ای که آزادی و استقلال در نظر این گروه همان بردگی و اسارت در دیدگاه ماست.
وی با بیان اینکه این گروه از جنبش های همسو حمایت و مخالف را نابود می کنند، گفت: در 16 آذر سال 1332 سه نفر از دانشجویان به شهادت رسیدند، زیرا این دانشجویان پی برده بودند که طراح و حامی کودتای 28 مرداد، یعنی یک عامل بیگانه که در اداره کشور دخالت می کرد، وارد ایران شود.
سعیدی خاطرنشان کرد: اعتراض دانشجویان در آن روزها مطالبه آزادی و استقلال و اعتراض ضد استعمار بود، رژیم پهلوی وقتی هوشیاری دانشجویان را می دید، دستور شکنجه و اعدام آنها را صادر می کرد.
وی با اشاره به اینکه برای ضدانقلاب آزادی و استقلال انسان مهم نیست، بلکه مردم را وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود می دانند، گفت: حمایت از اغتشاش گران و خسارت و جان و مال مردم در ایران به خوبی شاهدی براین قضیه است.