مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع):

مشکلات کشور با عمل به دستورات قرآن حل می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: با عمل به دستورات قرآنی می‌شود مشکلات جامعه را حل کرد.
کد خبر: ۹۳۰۱۹۷۱
|
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین برهان باقری ظهر امروز درمراسم افتتاحیه قران کریم ویژه پایوران و نیرو‌های وظیفه سپاه امام رضا (ع) در مشهد خطاب به متسابقین اظهار داشت: خداوند این توفیق را به شما عزیزان داده است که در محفل انس با قرآن قرار گرفته اید.

وی با اشاره به روایاتی در خصوص فضیلت قرآن کریم اظهار داشت: در فضیلت قرآن کریم همین قدر که بدانیم اگر بخواهیم قرآن کریم را نسبت به سایر سخنان و کتب نسبت سنجی کنیم تفاوت آن از زمین تا آسمان و بلکه بی نهایت است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: فاخرترین کتب قابل قیاس با قرآن کریم نیست و خداوند به شما فعالین قرآنی این توفیق را داده که شما را خادمان این کتاب بزرگ قرار داده است.

وی بیان داشت: توصیه‌ای که به ما در روایات شده و مهم‌تر از این مسابقات می‌باشد در حقیقت مسابقه عمل به قرآن است و نباید نسبت به این کتاب مقدس بی‌تفاوت عمل کنیم. اینطور نباشد که شما اهل تلاوت قران کریم باشید، اما به دستورات ان عمل نکنید. ما شاهد این هستیم که مصر با این همه قاریان برجسته‌ای که دارد، ولی قرآن به عنوان ملاک و میزان عملکرد مردم و مسئولانشان قرار نگرفته است و یا در کشور لیبی که ادعای داشتن ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم را دارد، ولی وضعیت مردمش به اینگونه است.

باقری اشاره داشت: اگر مسئولان این کشور‌ها اهل عمل به قرآن بودند در این صورت نباید وضعیتشان به اینگونه باشد.

وی تصریح کرد: امروزه غیرمسلمانان در قرآن کریم تدبر و از دستورات آن برای رفع مشکلات دنیوی خود استفاده می‌کنند. مثلا کشور فرانسه که یک کشوری لائیک است از دستورات قرآنی ما برای تدوین قانون اساسی خود و حل مسائل دنیوی استفاده می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) با تاکید بر اینکه با عمل به دستورات قرآنی می‌شود مشکلات جامعه را حل کرد، افزود: اگر رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند من اعتمادی به اروپا و امریکا ندارم ریشه قرآنی دارد تمام فرمایشات معظم له ریشه قرانی و روایی دارد.

وی با اشاره به ایات قرآن کریم مبنی به مبارزه با استکبار گفت: قرآن کریم می‌فرماید کسی که به غیر خدا دل ببندد به افرادی غیر از او واگذار می‌شود لذا طبق آیات استکبارستیزی اگر ما خدا را رها کرده و امریکا را کدخدای خود قرار دهیم هیچ وقت مشکلات حل نمی‌شود.

باقری اظهار داشت: تلاوت و حفظ قرآن کریم مقدمه‌ای است برای عمل به آن و ایجاد جامعه قرآنی است.

وی با اشاره به ایجاد شبهه افکنی در فضای حقیقی و مجازی گفت: بهترین نسخه برای مقابله با این شبهات پناه بردن به قرآن کریم و عمل به دستورات آن است. قرآن کریم کتاب شفاعت کننده است و هرکسی که این کتاب او را شفاعت کند شفاعتش مورد پذیرش و شکایتش مورد تصدیق است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) افزود: کسی که قرآن را در پشت سر خود قرار دهد قطعا به سمت جهنم خواهد رفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار