خبرهای داغ:
بسیج سازندگی، امید ملت در تلاطم روزهای سخت:

الفبای آبادانی با گام های سازنده بسیجیان جهادگر معنا شد/رزمایش بزرگ یک میلیونی در راه است

حرکت جهادی بسیجیان جهادگر، ناشی از تفکر مسئولیت محور آنان می باشد و به وسیله حرکت دسته جمعی ناشی از این تفکر، اهداف والاتری را به عنوان آرمان اصلی از کار و تلاش و تولید به جای مسائل مادی و غیر معنوی برگزیده اند
کد خبر: ۹۳۰۲۱۳۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

الفبای آبادانی با گام های سازنده بسیجیان جهادگر معنا شد/رزمایش بزرگ یک میلیونی در راه است

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، جهاد سازندگی، نهادی‌ انقلابی‌ برای‌ سرعت‌بخشی‌ به‌ سازندگی‌ کشور پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ است. چهار ماه‌ پس از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌، در 26 خرداد 1358، بنیانگذار انقلاب اسلامی ضرورت‌ تشکیل‌ جهاد سازندگی‌ را به‌ منظور آبادانی‌ روستاها اعلام‌ کرد.

پس از تشکیل این سازمان، طبق‌ اساسنامه‌، هدف‌ از تشکیلِ جهاد سازندگی‌، بسیج‌ امکانات‌ و استعدادهای‌ مردم‌ و دولت‌ برای‌ همکاری‌ در امور تهیه‌ و اجرای‌ سریع‌ طرح های‌ سازندگی‌ با توجه‌ و تأکید بر نیازهای‌ روستاها و نقاط‌ دورافتاده‌ کشور اعلام‌ شد.

تشکیل بسیج‌ سازندگی‌ به‌ منظور بهره‌گیری‌ از توانایی های‌ جوانان‌ تحصیل‌ کرده‌

زمینه‌ فعالیت‌ جهاد سازندگی‌ در سال های‌ نخست‌ آن‌، به‌ عمران‌، خدمات‌رسانی‌ و آموزشهای‌ فنی‌ منحصر بود. اما بنا به‌ ضرورت‌ و مقتضیات‌ جامعه‌، مسئولیت های‌ جهاد، دائماً در حال‌تغییر و تحول‌ بود و رسیدگی‌ به‌ اموری‌ چون‌ امور فرهنگی‌، بهداشت‌ و اشتغال‌ را نیز برعهده‌ گرفت‌.

در سال 75، جهاد سازندگی‌ طرح‌ بسیج‌ سازندگی‌ را به‌ منظور بهره‌گیری‌ از توانایی های‌ جوانان‌ تحصیل‌ کرده‌ در رشته‌ کشاورزی‌ و نیز تأمین‌ نیروی‌ انسانی‌ در بخش‌ ترویج‌ و توسعه‌ روستایی‌ مطرح‌ کرد که‌ نخستین‌ مرحله‌ آن‌ در سال 78 با به‌کارگیری‌ نیروهای‌ فارغ‌التحصیل‌ کشاورزی‌ در دوره‌ نظام‌ وظیفه‌ به‌ اجرا در آمد.

الفبای آبادانی با گام های سازنده بسیجیان جهادگر معنا شد/رزمایش بزرگ یک میلیونی در راه است

بسیج سازندگی، تکلیف محور است

تا چندی پیش این حرکت ها تنها در جمع دانش آموزان برخی دبیرستان ها رواج داتشه است و با توجه به اینکه اغلب عوامل احساس بر عوامل معرفتی غلبه داشت با ورود آن به جامعه دانشجویی شامل مرحله جدید با رویکردهای مختلفی گشته است. ویژگی منحصر به فرد در حرکت های جهادی غیر مادی و تکلیف محور بودن آن است که تفکرات و انگیزه های اصیل اسلامی را برای انسان زنده می کند. چه بسا اینکه جهادگران با این عمل خود، آرمانی والاتر از هدف های رایج غیر دینی همچون اهداف اقتصادی و سیاسی را برای خود تداعی کرده و حتی در نهایت این اقدام آنها می تواند الگویی عملی برای سایر دستگاه ها، جهت بازپروری چنین تفکراتی باشد.

الفبای آبادانی با گام های سازنده بسیجیان جهادگر معنا شد/رزمایش بزرگ یک میلیونی در راه است

حرکت جهادی جوانان، ناشی از تفکر مسئولیت محور آنان می باشد

حرکت جهادی جوانان، ناشی از تفکر مسئولیت محور آنان می باشد و به وسیله حرکتی دسته جمعی ناشی از این تفکر، اهداف والاتری را به عنوان آرمان اصلی از کار و تلاش و تولید به جای مسائل مادی و غیر معنوی برگزیده اند همچنانکه مقام معظم رهبری در این رابطه می فرمایند: پایبندی به اصول انقلاب بدون مجاهدت در راه نجات مستضعفان و محرومان سختی بی معنی و ادعایی پوچ است».

سرهنگ مهدی صادقپور مسوول بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به وسعت فعالیت های بسیج سازندگی بیان کرد: استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان، فراهم کردن زمینه و عرصه مناسب برای فعالیت نیروهای داوطلب بخصوص جوانان، تسریع در روند اجرایی فعالیتهای بخش کشاورزی، تغییر نگرش در نیروی انسانی جوان نسبت به فعالیت در بخش کشاورزی، ایجاد زیر ساختهای مناسب برای تحول و توسعه در بخش کشاورزی جزو اهداف کلی بسیج سازندگی است.

الفبای آبادانی با گام های سازنده بسیجیان جهادگر معنا شد/رزمایش بزرگ یک میلیونی در راه است

وی با اشاره به اهداف اختصاصی بسیج سازندگی گفت: افزایش تولیدات در بخش کشاورزی از طریق مبارزه با آفات و بیماری ها، اجرای فعالیت هایی که ماهیت ضربتی داشته و یا در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه نیاز به نیروی انسانی بیشتری دارد، اجرای پروژه های عام المنفعه که در افزایش راندمان تولید بخش کشاورزی مؤثرند، اجرای پروژه های موثر در فعالیت های کشاورزی از اهداف اختصاصی بسیج سازندگی است.

به گزارش بسیج؛ امروز بسیج سازندگی به عنوان متولی امور سازندگی کشور، پس از انقلاب اسلامی ایران، اقدام به راه اندازی حرکت ها و اردوهای جهادی با حضور اقشار مختلف جامعه برای سازندگی کشور نموده است. این حرکت چنان از پشتوانه عظیم جهادی برخوردار بوده است که تاکنون به فعالیت های خود ادامه داده و جذابیت آن روز به روز برای شرکت کنندگان آن از طیف های مختلف بیشتر می گردد.

سرهنگ صادقپور با اشاره به فعالیت های جهادی بسیج سازندگی عنوان کرد: این اقدامات تنوع خدمت بسیج سازندگی را بیان می کند و بخشی از این خدمات با توجه به نیازهای روز جامعه ارائه می شود. زمانی جهادگران سازندگی در جنگ و پس از جنگ در مسیر سازندگی اقدام کردند و امروز با توجه به نیاز جامعه در مواجهه با بیماری کرونا جهادگران بسیجی با تمام ظرفیت در مسیر مقابله با این بیماری خدمت رسانی می کنند.

الفبای آبادانی با گام های سازنده بسیجیان جهادگر معنا شد/رزمایش بزرگ یک میلیونی در راه است

ایجاد تیم های متخصص 2 تا 10 نفره در قالب طرح شهید سلیمانی

وی با اشاره به ارائه خدمات کرونایی از سوی بسیج سازندگی تصریح کرد: در همین راستا و جهت تسریع در روند خدمت رسانی به جامعه در مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا، طرح بزرگ قرارگاه شهید قاسم سلیمانی با حضور دستگاه های خدمت رسان ایجاد شد و با توجه به حضور نیروهای تخصصی در قالب تیم های دو تا ده نفره متخصص، با نظارت دانشگاه علوم پزشکی، اقدامات ویژه ای جهت شناسایی و درمان بیماران کرونایی انجام شد.

مسوول بسیج سازندگی استان قزوین در ادامه بیان کرد: با انجام رصدهای مربوطه و اجرای طرح شناسایی بیماران کرونایی و پس از اطمینان از ابتلا به بیماری مبتلایان، فرد مبتلا به تیم های حمایتی معرفی می شوند و با لحاظ مشکلات معیشتی برخی از این افراد، امور مربوط به قرنطینه، خرید و تهیه ملزومات زندگی و معیشتی و نیز امور مربوط به درمان این افراد به تیم های قرارگاه شهید سلیمانی واگذار می شود.

الفبای آبادانی با گام های سازنده بسیجیان جهادگر معنا شد/رزمایش بزرگ یک میلیونی در راه است

خدمت رسانی 2 هزار و 300 بسیجی جهادگر در طرح شهید سلیمانی

سرهنگ صادقپور با اشاره به این که 2 هزار و 300 بسیجی جهادگر در قالب 333 گروه بسیجی با محوریت تیم های حمایتی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مشغول خدمت رسانی در سطح استان هستند بیان کرد: 20 هزار بسته معیشتی در استان طی دو هفته گذشته در سطح استان توزیع شد که بخشی از این بسته ها بین خانواده های مبتلا به کرونا توزیع شد. همچنین مرحله بعدی رزمایش، بسته های بهداشتی و یک میلیون ماسک همزمان با روز پرستار و میلاد حضرت زینب(س) تهیه و توزیع می شود که این رزمایش با محوریت امر به معروف جهت الزام استفاده از ماسک برای افرادی است که ماسک استفاده نمی کنند.

به گزارش بسیج؛ در هر جامعه ای با راه اندازی سازمان ها و تشکل های جوانان و بهره برداری از ظرفیت های داوطلبانه، وضعیت موجود اشتغال زایی و کارآفرینی، موجب توسعه جامعه می شود. سازمان بسیج سازندگی از نهادهای مبتنی بر نیروی نسل جوان است که به عنوان یک سازمان کارآفرین اجتماعی و فرصت گرا، است که با ماهیت جنبشی و پیشینه عملکرد جهادی بسیج، ضمن کمک به ایجاد زمینه های اشتغال زایی و کارآفرینی در سطح کلان، راهکارهای بومی و ملی را در این حوزه ارائه می دهد و موجب ایجاد عرصه های بزرگی در بحث ایجاد اشتغال می شود.

الفبای آبادانی با گام های سازنده بسیجیان جهادگر معنا شد/رزمایش بزرگ یک میلیونی در راه است

ایجاد اشتغال برای 40 نفر در طرح های حمایتی بسیج سازندگی

سرهنگ صادقپور در این زمینه با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی سپاه استان قزوین تصریح کرد: چهار کارگاه صنعتی در قزوین، آبیک و شهرستان البرز طی یکسال گذشته ایجاد شده که با پرداخت وام و خرید دستگاه موجب ایجاد اشتغال برای 40 نفر شده است. این کارگاه ها مربوط به تولید ماسک و خیاطی می باشد و در راستای ایجاد اشتغال طرح های دیگری نیز با ایجاد تفاهم نامه با کمیته امداد در قالب پروژه های کشاورزی و دامداری انجام شده است‌.

وی افزود: در راستای اشتغالزایی و الزام آموزش به متقاضیان، تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای در بحث ایجاد کلاس های تولید قارچ در آبیک، قالیبافی در بویین زهرا، همچنین در بحث کسب و کارهای خرد و خانگی نیز تشکیل تعاونی های اشتغالزایی مردم پایه ایجاد شده و در همین راستا حدود 14 تعاونی در حال ثبت شدن است که این تعاونی ها از پخت و تهیه شیرینی سنتی تا پرورش قارچ و زنبوداری می باشد. همچنین در راستای حمایت از کسب و کارهای مجازی نیز چند تفاهم نامه با «دیجی کالا» برای بازاریابی و فروش محصولات کارآفرینان مورد حمایت ما ایجاد شده است.

الفبای آبادانی با گام های سازنده بسیجیان جهادگر معنا شد/رزمایش بزرگ یک میلیونی در راه است

به گزارش بسیج قزوین، بسیج سازندگی‌ در دوران‌ فعالیتش‌، دستاوردهای‌ مهمی‌ به‌ همراه‌ داشته‌ است‌. حرکت جهادی بسیجیان جهادگر، ناشی از تفکر مسئولیت محور آنان می باشد و به وسیله حرکت دسته جمعی ناشی از این تفکر، اهداف والاتری را به عنوان آرمان اصلی از کار و تلاش و تولید به جای مسائل مادی و غیر معنوی برگزیده اند همچنان که مقام معظم رهبری در این رابطه می فرمایند: «پایبندی به اصول انقلاب بدون مجاهدت در راه نجات مستضعفان و محرومان، سختی بی معنی و ادعایی پوچ است».

سهیلا عظیمی
۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار