برای همکاری بسیج در کنترل بازار؛

امضای تفاهم نامه بین سپاه و صمت در چهارمحال و بختیاری

تفاهم‌نامه همکاری بین سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری به منظور کنترل بازار امضاء شد.
کد خبر: ۹۳۰۲۱۴۵
|
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ شامگاه دیروز سه‌شنبه17آذرماه99 جلسه ستاد تنظیم بازار با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری پیرامون لزوم تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها و کمک بسیج در این زمینه با امضای تفاهم نامه بین سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری در استانداری برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری در تشریح مفاد تفاهم نامه همکاری با سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: این تفاهم‌نامه در 5 بند و به مدت یک سال از فردا به طور کامل در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

سجاد رستمی افزود: با اجرای این طرح شاهد افزایش نظم و کنترل بیشتر بازار خواهیم بود و خدمت‌رسانی به مردم بهتر صورت می‌گیرد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این جلسه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، گفت: بحمدالله قرارگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مبارزه با ویروس کرونا به خوبی در استان چهارمحال و بختیاری ایجاد و شروع ‌به کار کرده ، که الگوی موفقی از حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف به شمار می‌رود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری، با تشکر از همکاری دستگاه های مختلف با بسیج در راستای اجرای مأموریت های قرارگاه شهید سلیمانی، افزود: به گفته مسئولان وزارت بهداشت کشور اجرای این طرح در چهارمحال و بختیاری موفقیت‌آمیز بوده و انتظاراتی که از اجرای این طرح مدنظر بود به خوبی صورت می‌پذیرد.

سردار اکبری، انعقاد تفاهم نامه برای ورود بسیج به عرصه کنترل بازار را به درخواست وزیر صمت از فرمانده کل سپاه دانست و ادامه داد: در خصوص استفاده از ظرفیت بسیج در نظارت بر بازار تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و دستور همکاری با سازمان‌ صمت به فرماندهان سپاه استان‌ها ابلاغ شد که در این راستا برای تدوین تفاهم‌نامه مناسبی بین سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و صمت استان از هفته‌های گذشته جلسات متعددی با حضور معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صمت و مسؤولان سازمان تعزیرات برگزار شد.

ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: عمده نیاز سازمان صمت و تعزیرات برای کنترل و نظارت بر بازار، نیروی انسانی است که در این راستا 120 نفر از بسیجیان ما سازماندهی شدند و مورد آموزش قرار گرفتند و همچنین بنا شد از ظرفیت خودروهای سپاه  نیز در این زمینه استفاده شود.

سردار اکبری گفت: هرجایی که بسیج ورود پیدا کرد تاثیرات خوبی و مثمر ثمری گذاشته و در این زمینه نیز بسیجیان ما در دو حوزه مقابله با گرانفروشی و شناسایی محتکرین به این عرصه وارد شدند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(علیه السلام) تصریح کرد: لازمه فعالیت بسیجیان ما در امر مقابله با گرانفروشی، تعریف گرانفروشی است و متاسفانه بعضی‌ از کالاهایی که در استان به فروش می‌رسد قیمت عرفی دارد و قیمت مصوبی برای آن‌ها تعیین نشده که لازم است به سرعت برای رفع این مشکل نیز اقدامی صورت پذیرد.

سردار اکبری گفت: در بحث مبارزه با احتکار نیز سازمان اطلاعات سپاه به صورت مداوم بر این موضوع نظارت مستمر دارد و مردم می‌توانند در صورت مشاهده مورد مشکوک سازمان اطلاعات سپاه را از طریق سامانه 114 اطلاع دهند.

وی از آمادگی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برای کمک به سازمان جهاد کشاورزی نیز خبر داد و گفت: هنوز از سوی سازمان جهاد کشاورزی درخواست کمک مشخصی به ما داده نشده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار