خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
در یادداشت مسئول هسته تخصصی نظام برنامه ریزی و بودجه بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز آمده است:
يکي از مسئولين بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در یادداشتی نوشت: اگر حفظ سلامت افراد ملاک است مگر معاون پارلمانی رییس‌جمهوری از جنسی مقاوم در مقابل کروناست؟
کد خبر: ۹۳۰۲۲۴۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاري بسيج از فارس، حزباوی مسئول هسته تخصصی نظام برنامه ریزی و بودجه بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در یک یادداشت دانشجویی درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ دولت نوشت: اگر حفظ سلامت افراد ملاک است مگر معاون پارلمانی رییس‌جمهوری از جنسی آسیب ناپذیر و مقاوم در مقابل کروناست؟ و آیا جان او بی ارزش تر از آقایان بالازاده هاست؟!

متن اين يادداشت به شرح زير است:

آنچه در نشست خبری روز سه شنبه 99/9/18 سخنگوی محترم دولت گذشت، جبران کاستی های توجیه ناپذیر و نابخشودنی مراسم تقدیم لایحه بودجه بود.
غیبت جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم در خانه ملت برای تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در داخل و خارج از کشور حواشی فراوانی به همراه داشت.
تقدیم لایحه بودجه در آغاز قرن جدید شمسی می توانست در شرایط سختی که بر روابط بین المللی و معیشت مردم ما می گذرد با القای وحدت و همدلی امید را به جامعه تزریق نماید.
صرف نظر از جایگاه و ارزش های والای فردی و شخصیت حقیقی، ارائه لایحه بودجه آغازین سال سده جدید توسط غلامحسین امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در نبود روحانی، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و احدی از تیم اقتصادی دولت از یک سو و غیبت معنادار قالیباف و نایب‌رئیس اول مجلس از دیگر سو خوشایند طبع ملت انقلابی نبوده و نخواهد بود.
مطابق روال مرسوم و طبق سنوات گذشته ایجاب می کرد رییس‌جمهوری شخصاً به همراه جناب نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و صاحب نظرانی از تیم اقتصادی دولت ضمن تقدیم لایحه بودجه به رئیس مجلس و ارائه توضیحات لازم درباره کلیات بودجه یک سال آینده کشور به نمایندگان مجلس و مردم همیشه در صحنه به عنوان ارزشمندترین سرمایه های نظام و حکومت، بخشی از دین خود را به مردم ادا می فرمودند.
به یاد آوریم روزهای عملیات سالهای دفاع مقدس و پیشتازی فرماندهان را در شکستن خطوط دفاعی دشمن و اقایان پاسخی مناسب برای این سوال به مردم دهند!.
اگر غیبت رئیس جمهور بنا به توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و یا محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تقدیم لایحه بودجه، و ارائه توضیح پیرامون کلیات لایحه پیشنهادی بودجه به نمایندگان و مردم چه مشکلی داشته اند؟!
اگر حفظ سلامت افراد ملاک است مگر معاون پارلمانی رییس‌جمهوری از جنسی آسیب ناپذیر و مقاوم در مقابل کروناست؟ و آیا جان او بی ارزش تر از آقایان بالازاده هاست؟!
در شرایطی که هم عقل و هم انصاف و هم صاحب نظران علوم اقتصادی و هم منتخبین مردم تاکید بر اصلاح ساختار بودجه کل کشور دارند، تقدیم لایحه به صورت سوت و کور چه توجیهی می تواند داشته باشد؟
پایه ریزی ساختار بودجه مبتنی بر واقعیت های بازار و شرایط پیش رو از سوی مجلس تازه‌کار برای دولتی رو به اتمام از یک طرف و دولتی که قرار است جایگزین شود، جای بحث و بررسی و تامل و تعمق بسیاری دارد و نیازمند همگرایی و هم افزایی است! نه واگرائی و باری به هر جهت پیش رفتن!
و این مهم خواسته جدی بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز از خادمین ملت در دولت و مجلس است.
در پایان آرزو داریم آن گونه که چهره مبارک جناب رئیس‌جمهور را در جلسه هیات دولت شادمان از بابت تقدیم لایحه بودجه در موعد مقرر دیدیم، رخسار تصمیم گیران، تصمیم سازان، متخصصین علوم اقتصادی و مردم ایران زمین را خوشحال از تصویب نهایی بودجه ای ببینیم که به چرخ صنعت و تولیدمان رونق، به سفره های مان وسعت و بهداشت و رفاه و زیرساخت های آموزش و امنیت و کشاورزی مان را تامین نماید.
رضا خرسندیان
مسئول هسته تخصصی نظام برنامه ریزی و بودجه بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز

ارسال نظرات
پر بیننده ها