خبرهای داغ:

شناسایی و ثبت یک‌ موقوفه و ۸ رقبه در روستای ابرسج شهرستان شاهرود

رئیس اداره اوقاف بسطام گفت: در دهگردی روستای ابرسج ۱ موقوفه ۱۱۰ ساله و ۱ رقبه از موقه خاتون که جمعا ۷ رقبه کشاورزی با ارزش ریالی بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان شناسایی و ثبت شد.
کد خبر: ۹۳۰۲۴۹۷
|
۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
شناسایی و ثبت یک‌ موقوفه و ۸ رقبه در روستای ابرسج شهرستان شاهرودحجت الاسلام محمدرضا بخشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود اظهار کرد: در ده گردشی و بازدید میدانی از روستای ابرسج بخش بسطام نتایج بسیار خوبی حاصل شد که در این بازدید شناسایی موقوفه میرزا احمد ابرسجی با متراژ ۵۵ هزار متر مربع و جمعا دارای ۶ رقبه بود و همچنین شناسایی ۱ رقبه از موقوفه خاتون ابرسج که تاکنون اصلا شناسایی نشده و فاقد گردش مالی بود با حضور میدانی پیگیری و مشورت و کمک معتمدین واهالی روستا این موقوفات و رقبات شناسایی و در سامانه جامع اوقاف و امور خیریه ثبت گردید.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام خاطر نشان کرد: در راستای احیاء رقبات و اجرای نیت واقفین با متقاضیان و مستاجرین با نرخ عادله روز قرادداد اجاره با ۴ رقبه منعقد شده و تا پایان ماه جاری سایر رقبات را هم به صورت اجاره با متقاضیان قرارداد منعقد خواهیم نمود.
وی افزود: در این بازدید و پیگری یک ماهه ۱ موقوفه و ۷ رقبه جمعا با ارزش ریالی بیش از ۱.۵ میلیارد تومان شناسایی شد که در جهت احیاء موقوفات و رقبات تلاش خواهیم کرد.
بخشی تاکید کرد: از تمامی معتمدین و مطلعین تقاضا داریم در تمامی روستا‌ها و شهر مارا احیاء موقوفات یاری کنند و از واقفین خیراندیش تقاضا داریم که با مشورت از مشاورین وقف املاک خود را براساس نیاز روز همچون دارو و درمان وازدواج جوانان، کمک به فقرا و... وقف کنند و حتما وقف‌های خود در دفاتر اسناد رسمی و یا سامانه اوقاف و امور خیریه جهت جلو گیری از تصرفات و تعدی و تفریط افراد ثبت و ضبط نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار