یادداشت روز:

اعدام؛ ایستگاه پایانی «زم»

مدیرکانال آمد نیوز به آخر خط رسید.
کد خبر: ۹۳۰۲۷۱۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از صدا و سیما؛ سحرگاه امروز روح الله زم، مدیر کانال معاند آمد نیوز اعدام شد.
او در ۶ جلسه دادگاه علنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران و به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شد.
در اولین روز محاکمه به پرونده شخصیت زم اشاره شد و نماینده دادستان اعلام کرد: روح الله زم در دوران تحصیل خود به دلیل بی انضباطی مجبور به ترک دبیرستان و انتقال به یک دبیرستان دیگر شده است و همزمان نیز به فعالیت‌های پژوهشی، فیلمبرداری و تدوین مشغول بوده است.
زم در ادامه شرکت آوای نوین سبز را برای فعالیت تبلیغاتی راه اندازی کرد تا علاوه بر فعالیت‌های تبلیغاتی بتواند از بانک‌ها نیز تسهیلات بگیرد.

فتنه ۸۸ آغاز فعالیت‌های معاند زم

دوران زندگی این فرد معدوم در نهایت به سال ۸۸ و شرایط فتنه می‌رسد و او در اغتشاشات دستگیر و پس از مدتی آزاد می‌شود.
زم در نهایت سال ۹۰ ایران را به مقصد مالزی ترک می‌کند و پس از ازدواج به ترکیه رفته و ویزای فرانسه را دریافت می‌کند.
روح الله زم در سال ۹۳، با در اختیار داشتن منابعی و با اینکه می‌دانسته سحام نیوز یک شبکه معاند است اقدام به همکاری می‌کند و پس از مدتی فردی به هویت سید احمد شمس، جهت راه اندازی یک کانال معاند از طریق روح الله زم اقدام می‌کند که آن فرد، واسطه میان سرویس جاسوسی یکی از کشور‌های منطقه و روح الله زم بوده است.

آغاز جاسوسی با آمد نیوز

وی در سال ۹۵ از سحام نیوز خارج و با سرویس موصوف توافق کرد تا کانال معاند آمد نیوز را راه اندازی کند که در نهایت این کانال فعال می‌شود.
کانال آمد نیوز با محتوای ضد امنیتی، معرفی محل طرف‌های درگیر در سوریه، اعلام مسیر تردد فرماندهان ایرانی در سوریه و به ویژه تردد حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی فعال بوده و زم این اطلاعات محرمانه را از طریق کانال به سرویس‌های جاسوسی منتقل می‌کرده است.

انتشار ۱۸۷۷ خبر محرمانه

زم به مدت دو سال با سازمان‌های جاسوسی همکاری داشته و ۱۸۷۷ خبر و اطلاعات محرمانه را با رویکرد ضدیت با نظام از منابع خود جمع آوری و برای آن‌ها ارسال کرده و البته در مجموع مبالغی به صورت یورو، در ترکیه، بارسلون و برلین به او پرداخت شده است.
همچنین تا پیش از دستگیری زم، ۱۱۰۹ نقشه و خبر از مقر نیرو‌ها در سوریه و تردد فرماندهان توسط وی به سرویس جاسوسی ارائه شده است.

محافظت زم در فرانسه

البته این همه داستان خیانت‌های زم نیست و این فرد در طول ارتباط با سرویس فرانسه بیش از ۷۳۰ خبر در مسائل امنیتی، سیاسی و تحریم‌ها انتشار داده است.
خودش در جلسه دادگاه از نحوه همکاری به سرویس جاسوسی فرانسه این طور پرده برداشت: "پس از قضایای دی ماه ۹۶ به ناگاه از اداره پلیس با من تماس گرفتند و از من خواستند تا به آنجا بروم. در آنجا دیدم که دو نفر به استقبال من آمدند و خود را پلیس معرفی کردند. علت حضور خود را خطری می‌دانستند که مرا تهدید می‌کرد؛ اما احساس کردم از جای قوی‌تری پشتیبانی می‌شوم. در ادامه، کنترل غیرمحسوس من و پس از آن حفاظت از من آغاز شد. آن‌ها منّت حفاظت را بر سرم گذاشتند و گفتند که از اداره امنیت داخلی فرانسه هستند و حفاظت من برای آن‌ها هزینه دارد. "
او البته در قبال این حفاظت‌های سرویس جاسوسی فرانسه، نیازمندی‌های اطلاعاتی آن‌ها را از پشت پرده اخبار ایران، شبکه منابع و مخبرین در راستای یاری رساندن به امنیت ملی فرانسه در اختیار آن‌ها می‌گذاشت.

تشکیل ۲۹ رسانه برانداز

زم همچنین در تشکیل و سازماندهی شورایی با عنوان رسانه‌های مبارز که متشکل از ۲۹ رسانه برانداز بوده، نقش آفرینی کرده و حتی ریاست این شورا را بر عهده داشت و از طریق این رسانه ها، برنامه‌های براندازانه‌ای را در ایران پیگیری می‌کرد.
در کیفرخواست زم ۱۷ عنوان اتهامی ثبت شده بود که راه اندازی کانال آمدنیوز در سال ۹۵، انتشار ۱۸۷۷ خبر و اطلاعات با رویکرد ضد نظام، دادن اطلاعات مختصات مقر نیرو‌ها در سوریه و تردد فرماندهان، ۱۳۵ مورد حمایت از جریانات تکفیری و قومیتی، جاسوسی برای سرویس‌های جاسوسی، انتشار ۷۳۰ خبر در خصوص مسائل امنیتی، سیاسی، تحریم‌ها و ارتباط با دولت متخاصم آمریکا از مهمترین آن‌ها بود.
روح الله زم ۲۲ مهر سال گذشته در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شد و محاکمه شد.
او سرانجام سحرگاه امروز به دار مجازات آویخته شد تا انتهای جاسوسی و اقدامات براندازانه برای همه آن‌هایی که به سودای همکاری با کشور‌های بیگانه و دولت‌های متخاصم دست به افشای اطلاعات محرمانه نظام می‌زنند، روشن‌تر شود.


انتهای پیام/
ارسال نظرات