آیت الله عابدینی:

پیوند جامعه نخبگانی با دین از موضوعات محوری است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار رئیس جدید بنیاد نخبگان استان گفت: پیوند جامعه نخبگانی با دین یکی از موضوعات مهم و محوری است.
کد خبر: ۹۳۰۲۹۳۸
|
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار آقای دکتر علی رجب‏‌پور رئیس جدید بنیاد نخبگان استان قزوین با بیان اینکه پیوند جامعه نخبگانی با دین یکی از موضوعات مهم و محوری است، اظهار کرد: نگاه رهبری نسبت به جامعه نخبگانی کشور همان نگاه قرآنی و دینی است و می‌باید تلاش کنیم بر محور این نگاه ارزشمند گام برداریم.

وی افزود: اگر خاستگاه دینی و قرآنی شکل‌گیری جامعه نخبگانی کشور را بیابیم و تلاش کنیم بر محور آن‌ حرکت کنیم، یقیناً شاهد تحولات عظیمی در این عرصه خواهیم بود و این همان رسالتی است که لازم است دنبال کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قرآن از منشأ برکات الهی نازل شده و کتاب و ذکر مبارک است و اگر می‌خواهیم حرکتمان برکت داشته باشد، می‌بایست خاستگاه و ویژگی قرآنی را در آن برجسته کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ارتباط و تعامل با نخبگان جهان، به ویژه جهان اسلام را ضروری دانست و بیان کرد: یکی از کارهای خوبی که در این عرصه می‌تواند صورت بگیرد، تعامل با نخبگان جهان، به ویژه جهان اسلام است و در این راستا تلاش کنیم هر دو طرف از تجربیات و توانمندی‌های یکدیگر برای رشد و پویایی بیشتر بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که در عرصه‌های امنیتی نقش‌آفرین و اثرگذار هستند نیز جزوی از جامعه نخبگان محسوب می‌شوند، گفت: چهره‌هایی چون سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس که پای استکبار را از منطقه قطع کردند و داعشی را که از سوی آمریکا، انگلیس، غرب و عربستان پدید آمده بود را نابود کردند نیز نخبگان عرصه امنیت محسوب می‌شوند.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار