بیانیه ۲۱۴ نماینده مجلس درباره ادبیات اردوغان

214 نفر از نمایندگان با امضای بیانیه‌ای واکنش و اعتراض خود نسبت به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان در مورد ایران را اعلام کردند.
کد خبر: ۹۳۰۳۰۷۲
|
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد 214 نفر از نمایندگان با امضای بیانیه‌ای واکنش و اعتراض خود نسبت به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مورد ایران را اعلام داشتند.
وی افزود: نمایندگان در این بیانیه عنوان کردند که ادبیات تفرقه افکنانه رئیس جمهور ترکیه غیر قابل پذیرش است.

*متن کامل بیانیه نمایندگان مجلس در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ملت عزیز و غیور ایران

به کارگیری ادبیات تفرقه‌آمیز رئیس جمهور ترکیه، آقای رجب طیب اردوغان که انتظار حسن هم‌جواری و تلاش در جهت وحدت جهان اسلام و ایجاد صلح و ثبات در منطقه از ایشان می‌رود، بسیار تعجب‌انگیز و غیرپذیرفتنی است و شدیدا آنرا محکوم می کنیم.

​​​​​​​ادبیاتی که یادآور تحمیل داغی جان‌سوز بر پیکر سرزمین بزرگ ایران و جدایی تحمیلی و ناخواسته بخش مهمی از پاره تن ملت ایران بود. اشعاری که هم سراینده آن و هم خواننده آن همانا ایرانیان عزیز و داغدیده از فراق فوق می‌باشند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از استان‌های شمال غرب کشور و سایر استان‌ها ضمن محکومیت ادبیات تفرقه پراکنانه فوق و تاکید بر تمامیت ارضی، آبی و آسمان پاک کشور بزرگ ایران، به آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه‌ای و اصول قانون اساسی از جمله اصل یازدهم «بحکم آیه .ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم فاعبدون، همه مسلمانان یک امت‌اند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را برپایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش پیگیر به عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد» تاکید می‌کنیم و همراه با مردم عزیزمان، نمایندگان همه استان‌های کشور این نوای دلنشین را یادآور میشویم:

همه با یک نام و نشان

به تفاوت هر رنگ و زبان

همه شاد و خوش و نغمه زنان

ز صلابت ایران جوان

به صلابت ایران کهن

و بار دیگر ضمن تاکید بر یکپارچگی ملت با فرهنگ و ریشه دار ایران اسلامی و هم نوا با ده‌ها هزار شهید و جانباز مدافع این مرز و بوم از خطه سرسبز و شهید پرور آذربایجان فریاد سر می دهیم که:

آذربایجان جانباز

خامنه‌ای دن

انقلاب دان

ایران نان

آیرلیماز

نمایندگان استان‌های شمال غرب و سایر استان های کشور

ارسال نظرات
آخرین اخبار