کارشناس طب سنتی گفت: یلدا خطرناک‌ترین شب برای گسترش کروناست، به دلیل اینکه مردم در این شب از هندوانه استفاده می‌کنند که میوه‌ای سرد و عامل تشدید این بیماری است.
کد خبر: ۹۳۰۳۱۳۵
|
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود مرادی‌نژاد در خصوص باید و نبایدهای طب سنتی در پیشگیری و درمان بیماری کرونا اظهار کرد: در حالت کلی تمام پروتکل‌های بهداشتی که وزارت بهداشت در خصوص پیشگیری و گسترش بیماری کرونا اعلام کرده باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید سیستم دفاعی بدن برای مقابله با این بیماری تقویت شود، تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که طب سنتی در راستای تقویت سیستم دفاعی بدن پیشنهاد می‌کند، خوردن گرمی‌جات مانند خرما، عسل، کشمش، مویز، دارچین، زنجبیل، چای آویشن و … است، چراکه با استفاده از موارد یادشده گرما، سوخت و ساز و متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند.

کارشناس طب سنتی با تأکید بر اینکه در فصل سرما به خصوص شب چله باید از برگزاری دورهمی‌ها خودداری کرد، گفت: یلدا خطرناک‌ترین شب برای گسترش کرونا است، به دلیل اینکه مردم در این شب از هندوانه استفاده می‌کنند و هندوانه یک میوه سرد است و باید در تابستان از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از این بیماری به انضمام رعایت پروتکل‌های بهداشتی از خوردن سردی‌جات پرهیز شود، تصریح کرد: خداوند این میوه را برای فصل گرما زمانی که بدن حرارت و کالری بالا دارد خلق کرده است، خوردن سردی‌جات سیستم دفاعی بدن را ضعیف و باعث می‌شود کرونا به بدن حمله کند.

توصیه طب سنتی بر حجامت از ابتدای اسفندماه

مرادی‌نژاد در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به محسنات حجامت خاطرنشان کرد: همچنین در فصل بهار یک فصل گرم و تر است و رطوبت به همراه دارد، یکی از اقداماتی که ضمن رعایت مسائل بهداشتی باید انجام داد، این است که در خوراکی‌ها اعتدال را به دست بگیریم و از خوردن گرمی زیادی پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه حجامت در فصل بهار طی دو مرحله توصیه شده است، عنوان کرد: ابوعلی سینا در این باره می‌گوید، بدن انسان مانند رودخانه است، رودخانه‌ها در فصل بهار غلیان می‌کنند و به جوشش درمی‌آیند و آب گل‌آلود می‌شود، همان‌طور که آب گل‌آلود می‌شود بدن و خون انسان به قلیان می‌افتد و بهترین اقدام در این باره حجامت است.

کارشناس طب سنتی ادامه داد: وقتی حجامت می‌کنیم از اعماق سلول‌های بدن خون‌هایی که ته‌نشین شده و رسوب کرده با حجامت از بدن خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو بار در بهار باید حجامت انجام شود، متذکر شد: در بهار طبیعی یعنی از اواخر اسفند با دیدن اولین شکوفه و همچنین در آخر بهار حجامت انجام شود، چراکه این امر سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.

ارسال نظرات