فرزند شهید محسن فخری‌زاده گفت: پدرم همواره به مردم خدمت می‌کرد و تنها توصیه‌اش به ما و دوستانش این بود که به فکر خدمت صادقانه به خلق باشید.
کد خبر: ۹۳۰۳۳۳۶
|
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

حامد فخری‌زاده در مراسم بزرگداشت دانشمند هسته‌ای کشور شهید محسن فخری‌زاده که به همت دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان یزد به صورت مجازی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بنیان‌گذار انقلاب اظهار داشت: وقتی که از ترور و حذف عامدانه یک عنصرهای ارزشی که برای کشورش و مردم خود اعتلا آفرین است صحبت می‌کنیم، به جریان چهل سال گذشته انقلاب و 18 هزار شهید ترور نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم که نهال انقلاب به درخت بزرگ و تنومند تبدیل شده است.

فرزند شهید فخری‌زاده گفت: مهم‌ترین دلیل این رشد حرکت درست در جریان زندگی و اندیشه شهداست، ما معتقدیم خون شهدا نهال انقلاب را آبیاری کرده است و امروز به درخت توانمند تبدیل شده که نتیجه حرکت درست در جریان اندیشه و حرکت شهدا است.

وی افزود: همواره به این نکته اشاره کردم که پدر شهید قلم است و قلم تنها صلاح او بود، پدر شهید اندیشه و تفکر است، یکی از مهم‌ترین جریان‌هایی که پدر به آن اعتقاد داشتند و سعی می‌کرد در جریان آن حرکت کند تولید علم و اندیشه بود.

فخری‌زاده بیان کرد: دوستانی که با ایشان در ارتباطند خوب می‌دانند علوم و اندیشه‌ای که شهید در طول جریان خدمتش تولید کرد، بشریت جیره‌خوار این علوم بود، وی معتقد بود اگر جوانان ما به عرصه علم و اندیشه ورود کنند، تمام دنیا جیره‌خوار علوم تولیدی در ایران می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه فعالیت‌های علمی و فنی شهید دنبال شود و روی زمین نماند گفت: از همه دوستان پدرم در هر حوزه‌ای که با نوع اندیشه پدر آشنا بودند خواهشمندم که تنها صلاح پدرم یعنی قلم روی زمین نماند و راه شهید ادامه پیدا کند.

فخری‌زاده تصریح کرد: ترور همواره در دو مرحله انجام می‌شود یکی حذف فیزیکی شخص توسط عوامل تروریست با هدف انقطاع در فعالیت‌ها و پروژ‌های شخص هدف ترور است. مرحله دوم که تکمیل کننده پازل ترور است این است که جریان تروریست سعی دارد از طریق رسانه‌ها شخصیت و ماهیت شهید را زیر سوال ببرید و هدف این کار انقطاع جریان اندیشه شهید است.

فرزند شهید محسن فخری‌زاده ادامه داد: این نمونه از ترور را بسیار در رسانه‌های معاند داخلی و خارجی در مورد شهدایمان دیده‌ایم، این دشمنان به تخریب اندیشه و افکار شهدا می‌پردازند تا راه شهدا ادامه پیدا نکند.

وی گفت: طبیعتا جامعه علمی، رسانه‌ای و سیاسی ما باید هوشمندی لازم را داشته باشند که در برابر مرحله دوم ترور و تکمیل پازل ترور هوشمندانه عمل کند.

فخری‌زاده اظهار داشت: بهترین وصیت پدرم این بود که هیچ وصیتی به ما، دوستان و همکارانش نداشت مگر امر به خدمت، شهید از اوایل انقلاب جز اولین نفراتی بود که جریان انقلاب را شروع کردند و به جریان انقلاب خدمت کردند.

وی افزود: پدرم در سن 18 سالگی به تهران آمد و در جریان علمی وارد شد و خدمت کرد، باز در جریان دفاع مقدس خدمت نمود و سپس به جریان علمی بازگشت و آن را ادامه داد.

ارسال نظرات