خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه در محتوای اصلی کتاب «بارقه اندیشه» طرح کلی اندیشه اسلامی حفظ شده است، گفت: این کتاب با رویکرد تبیین فلسفه سیاسی اسلام توسط آیت الله شعبانی تفسیر شده است.
کد خبر: ۹۳۰۳۳۵۲
|
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱

حفظ طرح کلی اندیشه اسلامی در محتوای اصلی کتاب «بارقه اندیشه»به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید پورحسینی در آیین رونمایی از نخستین دستاورد مرکز تحقیقاتی رکتا در دفتر امام جمعه همدان با بیان اینکه وجه تسمیه و مناسبت نامگذاری هفته مکتب انقلاب سخنرانی مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۲ آذر ماه سال ۷۹ است، اظهار داشت: در بیستمین سالگرد آن سخنرانی هستیم که در جمع کارگزاران نظام در ماه رمضان ایراد شده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این سخنرانی بر مبنای اندیشه توحیدی و فلسفه اسلامی مسیر رسیدن به تمدن اسلامی را شرح می‌دهد، گفت: در کتاب‌های طرح کلی اندیشه اسلامی و انسان ۲۵۰ ساله این پایه فکری ترسیم شده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه طی ۲۰ جلسه دوره بهار اندیشه، آیت الله شعبانی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی را تدریس کردند، ادامه داد: مرکز تحقیقاتی رکتا بسیج دانشجویی مطالب عنوان شده در دوره را به صورت کتاب با عنوان «بارقه اندیشه» در آورده است.

وی با بیان اینکه در این کتاب محتوای اصلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی حفظ شده است، گفت: با حفظ آن جامعیت با زبان ساده و روان با رویکرد تبیین فلسفه سیاسی اسلام توسط آیت الله شعبانی تفسیر شده است که دلنشین و شیوا است.

پورحسینی با تأکید بر پرداختن به بحث ولایت در جمع دانشجویان گفت: بحث ولایت مورد نیاز جوانان است و گاهی جریان‌های عدالت‌خواه با تقابل عدالت و ولایت شبهه ایجاد می‌کنند که جای تببین دارد.

وی در پایان ضمن تقدیر از مرکز تحقیقات رکتا گفت: این سخنرانی‌های آیت الله شعبانی ماندگار شد و برای اندیشمندان و جوانان قابل استفاده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات