خبرهای داغ:
اگر این دو قشری که با اتحادشان تمام ملّت متّحد می شوند را از هم جدا نگه داریم، راه نفوذی برای ورود توطئه های دشمنان ایجاد نموده ایم .
کد خبر: ۹۳۰۴۰۷۲
|
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

خبرگزاری بسیج:قدیم در نهاد آموزشی، هم دروس خاص حوزوی و هم علوم دیگر تدریس می شد و ابن سینا و بیرونی و خواجه نصیرالدین طوسی، شاگردان این نهاد بودند . در گذر زمان حوزه و دانشگاه از هم جدا شد. هر کدام وظیفه‌ے مربوط به خود را عهده دار شدند.برای اولین بار شهید مفتح به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره نمودند.
دانشجویان و طلاب با فکر و عقیده و اتحاد خود ،طرز تفکر و اعتقاد کشور را خواهند ساخت. لذا با توجه به این مهم می توان گفت که حوزه و دانشگاه دو مرکز مهم در پرورش و تربیت نخبگان متعهد محسوب می شوند.
امام خامنه‌ ای نیز به اتحاد حوزه و دانشگاه تاکید ویژه ای دارند. در این خصوص می‌فرمایند: از چیزهایی که امام بزرگوار روی آن تأکید می ‌کردند، ارتباط حوزه و دانشگاه بودو این مسئله، ترکیبی است که اگر به درستی زوایای معنای رمزی آن شناخته شود، هم برای کشور و آینده بسیار بابرکت خواهد بود، و هم برای دشمن و نیروهای مهاجمِ مزاحمِ کینه‌ ورزِ خارجی و ایادی داخلی آنها بسیار تلخ و گزنده و شکننده است.
از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شاهد حرکات و توطئه های بسیاری از سوی دشمنان برای ایجاد شکاف بین حوزه و دانشگاه بوده و هست.امروزه دانشگاه هاو حوزه های علمیه از هم جدا نیستند.
اگر این دو قشری که با اتحادشان تمام ملّت متّحد می شوند را از هم جدا نگه داریم، راه نفوذی برای ورود توطئه های دشمنان ایجاد نموده ایم .
تنها راه جلوگیری از نفوذ دشمنان این است که طلبه و دانشجوی ایرانی، بصیرت دینی و سیاسی داشته باشد و بداند هر علمی بصیرت نیست و هر عالمی بصیر نامیده نمی شود . دانشجو و طلبه ای که بصیرت دینی و سیاسی داشته باشد هرگز در دام توطئه های پیچیده دشمنان نخواهد افتاد.
به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب از لزوم بصیرت در شناخت دشمن و ترفند هایش همواره تاکید دارند.
بصیرت در اصل به معنای روشن بینی، شناخت زمان، شناخت نیاز، شناخت اولویت، شناخت دشمن و دوست است. انسان بصیر هنگامی که در بلا ها، فتنه ها و آزمایشات قرار می گیرد، با شناخت ولایت و ولی زمانه خود، داشتن فکر و اندیشه، تجزیه و تحلیل مسائل، دست یابی به اخبار و اطلاعات صحیح ودرست، دور اندیشی در امور، پیروی از عالمان وارسته، رعایت ایمان و تقوای الهی در مسیر صحیح گام بر می دارد.
ان شاء الله

* فاطمه نوری

ارسال نظرات
پر بیننده ها