خبرهای داغ:
امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه مشکلات پرستاران باید رفع شده و مطالبات آنها پرداخت شود، گفت: زحمات خالصانه، صادقانه و مجاهدانه مدافعان سلامت منافاتی با این ندارد که دولت به وظیفه خود و تعهداتش عمل کند.
کد خبر: ۹۳۰۴۱۳۶
|
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹

مشکلات پرستاران باید رفع شده و مطالبات آنها پرداخت شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی امروز در دیدار با جمعی از پرستاران استان همدان با بیان اینکه تنها کسی که می‌تواند کار بزرگ پرستاران آنهم در شرایط کنونی را توصیف کند خود آنها هستند، اظهار داشت: حضرت زینب(س) دریای فضائل هستند و هرچه انسان در این دریا فرو رود گوهر می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های این بانوی بزرگ احیا گری و ادامه دادن مسیر سیدالشهدا(ع) است، افزود: حضرت زینب(س) مسیری که با امام حسین(ع) شروع شده بود را ادامه داد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان علاوه بر احیاگری استقامت نیز ایشان از دیگر ویژگی‌هایی این بانوی بزرگ است که امروز می‌توان در جامعه پرستاری کشور مشاهده کرد، گفت: فضای فعلی جامعه به گونه‌ای نیست مردم بتوانند از نزدیک شاهد ایثار و زحمات کادر درمان به ویژه پرستاران باشند.

وی با تأکید براینکه جامعه قدردان کادر درمان است، عنوان کرد: امروز به واسطه کرونا بستری فراهم شد تا تعهد کاری و عشق به هم‌نوع بیش از گذشته در جامعه پرستاری بروز و ظهور پیدا کرده و مردم آن را به چشم خود ببینند.

شعبانی با بیان اینکه مردم استقامت جامعه پرستاری را دیده و قدردان آن هستند، مطرح کرد: مرگ و میرهای فراوان و شرایط سخت کاری شما به گونه‌ای نیست که هر کسی بتواند در این فضا حضور یافته و یا چنین کارهایی را انجام دهد هرچند برخی مسئولین نیز جرأت نمی‌کنند از کنار بیمارستان‌ها عبور کنند.

وی اظهار داشت: جامعه پرستاری که قالب زحمات بیمارستان‌ها بر دوش آنهاست با استقامت مثال زدنی خود این وظیفه مهم را انجام می‌دهند و از نزدیک استرس بالایی که در جامعه وجود دارد را درک می‌کنند مسئله‌ای که تحمل آن برای جامعه سخت است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به پرستاران با بیان اینکه قدر کار خود را بدانید، گفت: اگر ما از دور شاهد اتفاقات هستیم جامعه پرستاری کسانی هستند که از نزدیک این موارد را درک کرده و شاهد آن بودند.

وی با تأکید بر اینکه بارها از کادر درمان به واسطه این ایثار و فداکاریشان تشکر کرده ایم و معتقدیم که باید خاطرات آنها مستندنگاری شود، بیان کرد: اگر این خاطرات ثبت و ضبط شوند نسل آینده با دریافت آن می‌تواند این ارزش‌ها را دیده و متوجه شود شما در این بحران چه سختی‌هایی را تحمل کرده‌اید.

شعبانی اظهار داشت: شاید در شرایط کنونی جامعه به دلیل مشکلاتی که وجود دارد آنچنان متوجه اهمیت ثبت این تجربیات نشویم اما دو سال بعد وقتی که فرصتی برای تعامل پیدا کنیم آن وقت متوجه می‌شویم که جامعه به بازگو کردن این خاطرات نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه شما پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارید و خطرات فراوانی را دیده‌اید که باید ثبت و ضبط شوند، عنوان کرد: زحمتی که پرستاران می‌کشند چند برابر شغل‌های دیگر مانند پزشکان است با این وجود تفاوت در حقوق و مزایا بین آنها فاحش است که نباید اینگونه باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان مطرح کرد: اگرچه چنین مشکلی یک مسئله کشوری است اما من معتقدم باید این قدر این مطالب گفته شود تا این فضا شکلی منصفانه و نزدیک به عدالت پیدا بکند موضوعی که در دیگر اقشار نیز باید لحاظ شود.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات پرستاران باید رفع شده و مطالبات آنها پرداخت شود، عنوان کرد: زحمات خالصانه، صادقانه و مجاهدانه شما مدافعان سلامت منافاتی با این ندارد که دولت به وظیفه خود و تعهداتش نسبت به شما عمل کند.

شعبانی با اشاره به اینکه برخی مسئولان استان پیگیر رفع مشکلات جامعه پرستاری بودند، تصریح کرد: مردم قدر زحمات پرستاران و کادر درمان را می‌دانند و خوشبختانه کادر درمان نیز به جایگاه خوبی در جامعه دست پیدا کرده است، هرچند که همه ما وظیفه داریم قدردان آنها بوده و پیگیر حل مشکلات آنها باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات