مسؤول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران خبر داد

۱۵ دی ماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره خدمت

مسؤول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران گفت: 15دی ماه جاری پرونده ۴ هزار و ۸۰۷ خادمیار ثبت‌نام شده در مازندران تعیین و تکلیف شده و همچنین مهلت ارسال اثر خادمیاران به جشنواره خدمت به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۹۳۰۴۲۱۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،سهیل صالحی مسؤول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران مرکز استان با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۵ هزار و ۴۲۸ خادمیار رضوی در استان داریم، اظهار: در مجموع ۱۶ هزار خادمیار در سایت ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴ هزار و ۸۰۷ نفر تعیین تکلیف نشدند که اگر تا دو هفته دیگر پیگیر نباشه از سامانه حذف خواهند شد.

 
وی با اشاره به بسته شدن سایت خادمیاران رضوی برای ثبت‌نام جدید گفت: در سایت خادمیاری طرح یاوران رضوی ابلاغ شده است، که پیرو این طرح علاقمندان با مراجعه به دفاتر کانون‌های محلی عمومی و یا دفاتر شهرستان‌ها نسبت به ثبت‌نام یا فعالیت اقدام کرده تا بتوانند پس از ۶ ماه تا یک سال بر اساس سهمیه تخصیص یافته کانون‌ها افتخار خادمیاری رضوی را کسب کنند.

صالحی با اعلام اینکه ما کانون‌های ۲۰ گانه رضوی شامل ۱۹ کانون تخصصی و یک کانون عمومی را تشکیل دادیم، تصریح کرد: این کانون‌ها شامل؛ کانون تعلیم تربیت، قرآن، ایثار و شهادت، بانوان و خانواده، تبلیغ دینی، خبر و فضای مجازی، کتاب و کتاب‌خوانی، شعر و ادب، محصولات فرهنگی و هنری، نوحوان و جونان رضوی، ورزش، مشاوره و مددکاری، وقف و نذر، حرکت‌های جهادی، علمی، مشاوره حقوقی زیارت و کارآفرینی اشتغال است.
 
مسؤول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران یادآور شد: یکی از کار‌های موثری که کانون‌های خادمیاری می‌توانند انجام بدهند، قرائت "زیارت امین‌الله" در مساجد هر محله در چهارشنبه شب‌ها در قالب ویژه‌برنامه چهارشنبه‌های رضوی است که همزمان با قرائت این زیارت در حرم مطهر امام رضا (ع) خواهد بود.
 
این مسؤول در ادامه بیان کرد: در شرایط کرونایی، خادمیاران رضوی در هر شهر و محله به‌واسطه اتصاب به حضرت امام رضا (ع) مسؤول هستند و بابد در ترویج فرهنگ رضوی کوشا باشند تا جایی که عطر رضوی در محلات و شهر‌ها در کل کشور پراکنده شود و خانواده‌ها آرامش گذشته را به‌دست بیاورند.
 
صالحی با اشاره به فعالیت‌های خادمیاران رضوی مازندرانی از زمان شیوع کروناویروس تاکنون، خاطرنشان کرد: کمک به کادر درمانی، بهبود بیماران کرونایی، تولید و توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی کردن اماکن عمومی، تهیه مایحتاج خانوار‌های بی‌بضاعت، تهیه گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند، تأمین جهیزیه نوعروسان، تأمین داروی بیماران، تأمین اقساط عقب‌مانده بانکی و اقدامات دیگر تلاش کردند.
 
مسؤول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران با اشاره به اینکه در اولین جشنواره خدمت با هزار و ۱۳۶ اثر رتبه سوم را کسب کردیم، عنوان کرد: از ۱۵ مهر ماه جاری فراخوان دومین جشنواره خدمت آغاز شد و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد، خادمیاران می‌توانند با ارائه و ثبت الگو‌ها و ایده‌های نو و خلاق در این جشنواره، به هرچه پویاتر شدن فعالیت خادمیاران رضوی کمک کنند.
 
وی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از این جشنواره به معاونین خادمیاری شهرستان‌ها و مسوول جشنواره خدمت مراجعه کنند، کانون‌های محلی و خادمیاران برای حضور در جشنواره به سامانه خادمیاری مراجعه و ایده‌ها و پیشنهاد‌های خود در حوزه فعالیت‌های موفق و ارائه بسته جامعی از خدمات و ایجاد حال و هوای امام رضایی در بین خانواده‌های جامعه هدف را ثبت کنند.
 
صالحی اظهار کرد: اختتامیه جشنواره در مازندران همزمان با کل کشور در دهه مبارکه فجر برگزار می‌شود، که از هشت خادمیار، هشت مسوول کانون خدمت، هشت رابط شهرستان و خادمیاران ستادی شهرستان‌ها در مجموع ۲۴ نفر به‌جهت حضور فعال در جشنواره خدمت تقدیر خواهد شد و در نهایت یک الی سه اثر برتر از هر استان در مشهد مقدس قدردانی می‌شود.

مسوول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران در پایان اذعان داشت: خدمت به امام رضا (ع)، به تخصص و مقام نیاز ندارد، تنها دلی عاشق می‌خواهد تا با انجام کار‌های خیر به نیت ثامن الحجج (ع) در هر جایی پرچمدار لطف و محبت امام باشد و دل‌ها را آکنده از محبت ایشان کند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها